מועצת הרשות השנייה מאיימת לחלט את הערבויות של רדיו 99

לאחר הדחייה בתשלום משכורות הטאלנטים בתחנה, אומר יו"ר ועדת הרדיו ברשות השנייה, אייל בוחבוט: " גאידמק לא מתייחס לרדיו - וזו הפקרות"

יו"ר ועדת הרדיו במועצת הרשות השנייה, אייל בוחבוט, עומד להמליץ על הליך של חילוט ערבויות נגד רדיו 99, שעדיין מצוי בבעלות ארקדי גאידמק.

בשיחה עם "גלובס" אמר בוחבוט כי "נכון לעכשיו, הבעלים מתעלמים מכל מה שקורה ברדיו 99. גאידמק לא מתייחס לרדיו בכל מצב ואני לא מוכן שזה יקרה בשום תחנת רדיו. זה הפקרות, אני לא מפקיר עובדים". יצוין כי הרשות השנייה מחזיקה בידה ערבויות בסך של כ-850 אלף שקל, אותן היא מבקשת ע"פ חוק מכל תחנת רדיו אזורית.

דברים אלה של בוחבוט נאמרים בהמשך לדחייה של 4 ימים בתשלום המשכורות לטאלנטים של התחנה, כמו גם תשלום שכרם של שאר עובדי התחנה, באמצעות כספי הפרסום. בוחבוט, כמו גם גורמים אחרים ברדיו 99 מביעים חשש גדול מעניין המשכורות של החודש הבא.

כזכור, בשבועיים האחרונים החלו בכירי התחנה להתפטר מתפקידם. כך יו"ר התחנה, רם לנדס, שהודיע על התפטרותו; ובעקבותיו גם מנכ"ל התחנה, מישל קרמרמן. היום הודיעה גם מנהלת התכניות של רדיו99, נורית ברירו, על פרישה מתפקידה בתום כשנה בתפקיד.

לפני מספר ימים פנה בוחבוט ליועץ המשפטי של הרשות השנייה, דורון אבני, במכתב בו כתב כי, "לאחר עזיבתם של ראשי רדיו 99 נוצר מצב חמור בו עובדי הרדיו הנוכחיים נקלעו למצב אבסורדי בו הם אינם יודעים את עתידם בתחנה, כמו גם תשלום משכורתם בחודשים הקרובים. כאמור, גם יושבת ראש המועצה ואנכי התחייבנו בפני עובדי התחנה לעמוד לצידם בכל דרך אפשרית על מנת שלא ייווצרו מצבים מסוג זה, לכן אבקש לדעת אלו מהכלים יש בידינו על מנת להגן על זכויות העובדים ברדיו 99".

כפי שנחשף ב"גלובס", רדיו ללא הפסקה שבבעלות אלי עזור ודודי ויסמן, רוכש את רדיו 99, ובינו לבין גאידמק כבר נחתמה טיוטת ההסכם. יחד עם זאת, רדיו 99 צפוי לעבור לידיים החדשות רק בחודש נובמבר, בתום תקופת הזיכיון של התחנה (תקופה שתוארך על ידי מועצת הרשות עד לחודש מארס) כך שעד אז מי שאחראי על התחנה בפועל, הוא עדיין גאידמק.

"מאחורי כל השמות המופצצים והגדולים בתחנה יש גם אנשים שמפרנסים. שום תחנת רדיו לא תכנס לכזה מצב, לפחות בתקופתי. במידה והמצב לא ישתנה עד הישיבה ביום חמישי, כבר בישיבה עצמה אבקש להיכנס להליך משפטי של חילוט ערבויות", אומר בוחבוט.

בוחבוט הוסיף כי, "גאידמק הודיע אתמול שהוא יוצא מכל החברות הציבוריות שלו מכיוון שהוא הולך לפוליטיקה, חבל שהוא לא עשה את זה קודם. כל מי שמעניין אותו להיות בעלים של תחנת רדיו חייב לקחת אחריות. עכשיו אנו נעשה שיעורי בית גדולים, שלא תהיה הפקרה וברגע שצריך להעביר מניות כמו שנוצר ב-99 יהיה הליך מאוד ברור מה קורה הלאה. בשורה התחתונה במצב הנוכחי מכיוון שאין רכישת פרסומות, אין הזרמת כספים התחנה תסגור מיקרופון. הרשות השנייה צריכה לתת אמירה בעניין זה. צריך לתת את כל הגב לעובדי התחנה. אני מבחינתי נכון להיום מאבד תחנת רדיו".

מרדיו 99 נמסר בתגובה: "אנו מברכים על כי הרשות השנייה דואגת לעובדי התחנה".

"תחנות הרדיו האזוריות יקרסו כמו בדומינו"

לפי בוחבוט, הרפורמה בענף הטלוויזיה שעיקרה התרת הפרסום בכבלים ובלוויין, תהיה תחילת הסוף של תחנות הרדיו האזוריות.

"החלטת הממשלה לאפשר פרסום בכבלים ובלווין תביא לקריסת דומינו של כל גופי הפרסום בארץ. הראשונים שיקבלו את הזעזוע הגדול הם תחנות הרדיו האזוריות" - מתריע בוחבוט, שמתכוון לדון בנושא בכינוס ועדת הרדיו של מועצת הרשות השנייה, ביום חמישי הקרוב.

"מהרגע שייכנסו גם הכבלים והלוויין לעוגת הפרסום יקרה מצב שהמפרסמים יפנו לכיוון הכבלים והלוויין וידירו רגליים מהפרסום בתחנות האזוריות. אם לסכם את זה בכסף, על כל שקל שתכניס תחנה אזורית מפרסום, היא תצטרך לשלם 70 אגורות עמלת פרסום. התחנות לא יצליחו להחזיק עצמם", אומר בוחבוט.

לפי בוחבוט, "קריסת הדומינו תתחיל מתחנות האזוריות שיתחילו להיסגר אחת אחרי השנייה, ובמקביל הרשות תאלץ להוריד את דרישות התוכן. הם לא ישרדו וייווצר מצב בלי נסבל. האחריות תיפול על כתפי משרד האוצר".