בפעם המי יודע כמה: קובי אלכסנדר שוב הצליח לדחות את דיון ההסגרה לארה"ב

גם הפעם פרקליטיו של אלכסנדר הם שנוקטים בסחבת: ממשיכים להתעקש על מינוי שופט אחד ויחיד

כבר שנתיים שקובי אלכסנדר נמצא בנמיביה, ועל פי המתרחש במערכת המשפטית המקומית נראה כי נכונות לו עוד שנים רבות במדינה. בית המשפט בעיירה קטאטורה, הסמוכה לבירה ווינדהוק, דחה היום פעם נוספת את דיון ההסגרה לארה"ב של המנכ"ל והמייסד לשעבר של קומברס, הפעם ל-19 בנובמבר.

מדובר בדחייה השביעית לפחות של הדיון, כאשר גם הפעם, כמו במרבית הפעמים הקודמות, פרקליטיו של אלכסנדר הם שנוקטים בסחבת. רק לאחרונה הצליחו הפרקליטים בעמל רב לפסול את השופט פטרוס אונגו שמונה לתיק ההסגרה, משום שנטען כי מדובר במזכיר בתי המשפט לערכאות נמוכות במדינה, שהוא למעשה מינוי פוליטי של שר המשפטים הנמיבי ולכן הוא עשוי לפעול בניגוד עניינים. בית המשפט העליון מינה שופט אחר, אולם פרקליטיו של אלכסנדר ממשיכים להתעקש על מינויו של שופט אחד ויחיד: אואג'ו אוניבי - אותו שופט ששחרר אותו בערבות לפני כשנתיים. צוות ההגנה טוען כי יש למנות את אוניבי משום שהחוק הנמיבי קובע מפורשות ששופט ששחרר בערבות יהיה זה שימשיך לדון בתיק, אולם לא מן הנמנע כי הסיבות הן אחרות. אוניבי נחשב הרי לא רק למי ששחרר את אלכסנדר בערבות, אלא היה סלחן יחסית כלפיו ואף השמיע ביקורת נוקבת כלפי התביעה.

נסיך ההיי-טק הישראלי, שברח לנמיביה ביולי 2006, מואשם על ידי האמריקנים ב-35 סעיפים פליליים, כאשר בראשם פרשת הבקדייטינג - תיארוך לאחור של אופציות כדי לממשן ברווח המקסימלי, לכאורה על חשבון בעלי המניות. בין היתר הוא מואשם בניסיון לשחד את סמנכ"ל הכספים לשעבר בחברה, דיוויד קריינברג, כדי שהאחרון ייטול את מלוא האחריות למעשי ההונאה.