וקטור ממשיכה להגדיל אחזקות באלדין; שילמה יותר מ-13 דולר למניה

עלתה לאחזקה של 14% לעומת 13.3% של ינקי מרגלית ; האסיפה הכללית תתקיים ב-23 באוקטובר

קרן וקטור, קרן הפרייבט אקוויטי מסן-פרנסיסקו המנסה להשתלט על חברת אבטחת המידע אלדין , ממשיכה להגדיל את אחזקותיה בחברה הישראלית. במסמך שהגישה אמש חברת האחזקות באמצעותה מנסה וקטור להשתלט על אלדין, הצהירה הקרן כי עלתה מאחזקה של 12.6% לנתח של 14% מהחברה, לאחר שרכשה בשבועיים האחרונים בשוק 189 אלף מניות נוספות.

בכך עולה וקטור לאחזקה גבוהה יותר מהאחזקה של המייסד והמנכ"ל, ינקי מרגלית. לפי הדו"ח השנתי האחרון של אלדין, ה-20F, מרגלית מחזיק ב-13.3% בחברה שייסד. יצוין, כי אחיו של מרגלית, דני, המכהן כדירקטור בחברה, מחזיק ב-6.6% נוספים, כך שבחישוב משותף האחים מרגלית הם עדיין בעלי האחזקה הגבוהה ביותר באלדין.

הגדלת האחזקות של וקטור קשורה מן הסתם לאסיפת בעלי המניות אותה דרשה הקרן לזמן, שבה מתכוונת וקטור להעמיד להצבעה את הצעתה, למנות שלושה דירקטורים עצמאיים שיונחו לחפש לאלדין את הצעת הרכש הגבוהה ביותר. אלדין פרסמה היום את התאריך לאסיפה, וזו תתקיים ב-23 באוקטובר.

נתון מעניין עוד יותר המופיע במסמך שהגישה וקטור, נוגע למחיר שהייתה מוכנה הקרן לשלם בעבור איסוף מניותיה של אלדין בשוק. לראשונה, שילמה וקטור למעלה מ-13 דולר למניה, בניסיונה להמשיך להגדיל את אחזקתה, וכך המחיר המקסימלי אותו שילמה וקטור ברצף העסקאות האחרון עמד על 13.09 דולר למניה. כזכור, וקטור הודיעה בעבר על כוונתה להגיש הצעת רכש מלאה לאלדין במחיר של 13 דולר למניה, המייצג לחברה שווי של 180 מיליון דולר.

עוד קודם לפרסום המסמך אמש, מרבית האנליסטים המסקרים את אלדין העריכו כי וקטור עתידה לשפר את הצעתה לבעלי המניות. בהתחשב בעובדה שבתשעה מתוך עשרת ימי המסחר האחרונים נסגרה מניית אלדין במחיר הגבוה מ-13 דולר, ניתן להעריך כי גם בעלי המניות מאמינים שאלדין שווה יותר מכך.

מוקדם יותר השבוע אמרו מקורבים לקרן וקטור בשיחה עם "גלובס", כי "אם אלדין תשתף פעולה ותספק לנו את המידע הדרוש לבדיקות, זה בהחלט יעלה את הסיכוי שנהיה מוכנים להעלות את המחיר". *