הקדימו דירה למכה: בכירי ליהמן ברדרס רכשו דירות במנהטן בעשרות מיליוני דולרים

"ניו יורק אובזרוור": מי שחתום על מספר מדהים של עסקאות מגה יוקרתיות בתקופה האחרונה הם דווקא ראשי הבנק שקרס

ימי הצמיחה המטורפת של וול סטריט הגיעו כנראה לקיצם, מה שהביא לשבירות חוזרות ונשנות של שיאי מחירי דיור היוקרה במנהטן. כעת מגיע משבר הנדל"ן גם לפלח היוקרה. יש מי שחשב שמשבר הסאב-פריים שמור רק לבעלי בתים שהעריכו שערך הבתים שלהם יכול רק לעלות וקיבלו בגינם הלוואות נדיבות, אך יתכן כי כעת גם השכבה העליונה של שוק הנדל"ן של מנהטן, שחשבה שהיא מוגנת, צפויה להיות מושפעת מהמשבר.

ה"ניו יורק אובזרוור" מדווח כעת כי מי שחתום על מספר מדהים של עסקאות נדל"ן מגה יוקרתיות בעיר ניו יורק בתקופה האחרונה הם דווקא ראשי הבנק שקרס, ליהמן ברדרס . בינואר 2007 שילמו מנכ"ל החברה דיק פולד ואשתו 21 מיליון דולר על בניין דירות בפארק אבניו, למרות העובדה שנדרשה שם הרבה מאוד עבודת שיפוץ.

אולם מתברר, כי הבניין בו התאהבו מרבית ראשי ליהמן ברדרס, שבישיבת ועד הבית כמעט היו יכולים לקיים ישיבות הנהלה של החברה, הוא פרויקט 15 Central Park West (15 CPW), שהקימו היזם הישראלי אייל עופר, היזמים המקומיים האחים זקנדורף וקרן ההשקעות בנדל"ן של גולדמן זאקס.

הבניין המפואר הפך כמעט למטה של החברה. רימונד מיקוליץ', המנכ"ל המשותף של ליהמן ברדרס שותפות נדל"ן, פיזר 17.9 מיליון דולר עבור דירה במגדל, סמנכ"ל הכספים של ליהמן, ארין קאלאן, שילמה 6.48 מיליון דולר, ראש חטיבת ההשקעות הקבועות באירופה של ליהמן, דיוויד ביזר, שילם 5.3 מיליון דולר, והמנהל בפועל של החברה, ארתור אסטי, קנה את הדירה הגדולה ביותר שאינה פנטהאוז, בסכום של 16.9 מיליון דולר.

ה"אובזרוור" אומר כי אף אחת מהעסקאות הללו אינה נראית אירונית יותר, בדיעבד, ממסעות הבזבוזים בשווי 25 מיליון דולר ו-2.35 מיליון דולר שהמנכ"ל לשעבר של בר סטרנס, ג'ימי קיין, ערך בחודש פברואר בפלאזה של יצחק תשובה, כאשר את הדירה היקרה מבין השתיים רכש שבוע לפני נפילת בנק ההשקעות בראשו עמד.

בחודש ינואר, ג'רולד כץ, ראש משפחה מטקסס שבבעלותה סוכנות לגביית חובות, שהיתה לאחרונה בכותרות בגלל חוזים ממשלתיים שלא זכו בהם במכרז ומקרי הטרדות של לקוחות, שילם כ-4 מיליון דולר על דירה הממוקמת שלוש קומות מעל זו של קיין בפלאזה.