הערוצים המסחריים ייקנסו ב-50 אלף שקל אם יחליפו לוח משדרים ללא אישור

בעקבות הפריימריז בקדימה החליטה מועצת הרשות השנייה לאסור על חברות החדשות לשדר מדגמים לפני סגירת הקלפיות

מועצת הרשות השנייה החליטה אתמול (א') לאשר להנהלת הרשות לקנוס את זכייניות הערוצים המסחריים בסכום של 50 אלף שקל במקרה שהם יחליטו ברגע האחרון על שינוי לוח השידורים, ללא קבלת אישור הרשות השנייה מראש. כידוע, על הזכייניות להעביר את השינויים לאישור הרשות, 48 שעות מראש. בנוסף, ניתן להנהלת הרשות המנדט לקנוס בגין הפרה זו, זאת ללא הבאתה לאישור המועצה.

במקביל, חברי מועצת הרשות השנייה קיבלו בישיבתם אתמול החלטה לפיה חברות החדשות של ערוצים 2 ו-10 לא יוכלו לשדר תוצאות של סקרי בחירות טרם סגירת הקלפיות. בכוונת יו"ר המועצה, נורית דאבוש, לפנות ליו"רים של חברות החדשות במטרה להבהיר את הדברים.

בשיחה עם "גלובס" אמרה דאבוש כי "אפנה לאבישג אבטובי, יו"ר חברת החדשות של ערוץ 10, וליהודה לנקרי, יו"ר חדשות 2, ואנו נדרוש מהם להמליץ לדירקטורים בחברות לקבל החלטה עקרונית שלא ישודרו שום סקרים לפני שאחרון הקלפיות נסגר. נזמן את השניים לישיבת מועצה שם נביע את מורת רוחנו. בנוסף, אסור היה להפוך את המשדר של הבחירות בפריימריז של קדימה לזליגה של תכנים. החדשות זו שמורת טבע ואנו חייבים לשמר את זה. אנו הולכים לבחירות לרשויות המקומיות, ויש כאן חוסר מוסריות ציבורית. אין מצב שמשדרים תוצאות סקרים לפני שאחרון הקלפיות סגור".

המועצה דנה עוד בכמות תוכניות הריאליטי המשודרות בימים אלה בערוצים המסחריים והחליטה לדרוש מכל הזכיינים לשדר 4 תוכניות מסוגה עלית במהלך שעות הפריים-טיים. רק במידה והערוצים יעמדו בדרישה זו, יותר להם לשדר גם 2 תוכניות ריאליטי בשבוע (לכל זכיינית). עוד הוחלט כי גם 10 דקות של שידור מתוכנית ריאליטי, תיחשב כתוכנית בפני עצמה. "הייתה ביקורת בקרב חברי המועצה גם על הרמה של תוכניות הריאליטי. אנו מרגישים חוסר נוחות לגבי מה שקורה בטלוויזיה", אומרת דאבוש.