הפער בין ראובני-פרידן לשלמור-אבנון-עמיחי על שווי יונייטד: כ-10 מיליון שקל

סלע המחלוקת בין משרדי הפרסום המחזיקים ביונייטד התגלע סביב סוגיית הלקוחות החיצוניים, שאינם באים מאחד ממשרדי הפרסום ; אודי פרידן בתגובה: "לא דובים ולא זבובים, שלמור נקב בסכומים - ומיד חזר בו"

הפער בין הדרישות הכספיות של ראובני-פרידן והנכונות של שלמור-אבנון-עמיחי טרם הפיצוץ המשפטי ביניהם, הוא כ-10 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". לגלובס נודע ממקור המקורב לעסקה, כי ראובני-פרידן ביקשו כ-5 מיליון דולר שהם ע"פ חישוב "דולר פרסום" (שעומד על שער גבוה משער החליפין במשק, כ-4.2 שקל לדולר) כ-20 מיליון שקל. הצעתם של שלמור-אבנון-עמיחי עמדה בשלב הראשון על כ-6 מיליון שקל, ובהמשך היא תוקנה ל-6 מיליון שקל מיידית ו-2 מיליון שקל בכל שנה בשנתיים הבאות- וסך הכל כ-10 מיליון שקל. יצוין כי מדובר בהצעות בעל פה, שלא הגיעו לידי הצעות כתובות.

כזכור, כחלק מהפשרה בבית הדין להגבלים עסקיים שקבע שיש לפרק את יונייטד עד חודש נובמבר, התחייבו בעלי המניות של יונייטד - שלמור-אבנון-עמיחי וראובני-פרידן, כי יפתחו במו"מ מואץ כדי שאחד הצדדים ירכוש את מניותיו של הצד השני. אולם טרם יבשה הדיו על הסכם הפשרה, התפרץ הסכסוך המתוקשר בין הצדדים, שהגיע אתמול לבית המשפט המחוזי, כאשר ראובני-פרידן ביקש צו מניעה נגד העסקתו של אורן יוניוב, מנכ"ל יונייטד, בחברת המדיה החדשה של שלמור.

חברת המדיה יונייטד הוקמה ב-2005 בשותפות של 50% - 50% בין משרדי הפרסום ראובני-פרידן ושלמור-אבנון-עמיחי. יונייטד מגלגלת כיום מחזור פעילות של כ-100 מיליון דולר, הבאים בחלקם הגדול מתקציבי הפרסום של שלמור וראובני. חלק נוסף מגיע מתקציבים שצורפו עם הזמן ע"י המנכ"ל אורן יוניוב, ביניהם תקציבי המדיה של משרדי הפרסום שטרית מדיה גרופ, JWT ישראל, החלק של תקציב המדיה של שטראוס, המנוהל בבאומן-בר-ריבנאי ותקציבים נוספים.

יודגש כי אותם 100 מיליון דולר, הם לא הבסיס לערך החברה, שכן זהו היקף התקציבים של המפרסמים המטופלים בה - בעיקר דרך משרדי הפרסום המחזיקים בבעלות על יונייטד. בפורמטים דומים ליונייטד הקיימים בשוק, כמו TMF - מיזם מדיה שמאגד מספר משרדי פרסום, מקובל כי כל משרד מתוגמל על תקציביו ועל חלקו היחסי בתמהיל. מכאן עולה שהבעיה העיקרית בסכסוך יונייטד היא הלקוחות העצמאיים שאינם שייכים לאחד משני המשרדים.

כאמור, בשלמור התכוונו לשלם לראובני קצת מעבר להיקף תקציביו המטופלים ביונייטד, לפי מקורבים לשלמור - כ"אקט של רצון טוב". להערכת המקורבים, שלמור אינם חייבים לשלם מאומה, שכן בפועל בהוראת הממונה על ההגבלים מהראשון לנובמבר אין חברה, וממילא אין לה מוניטין, עובדים, או לקוחות.

בראובני-פרידן רואים כמובן את הדברים באור אחר. שם משוכנעים כי שלמור-אבנון-עמיחי רקמו מזה חודשים ארוכים מזימה משותפת עם אורן יוניוב, מנכ"ל יונייטד, כדי לגנוב מתחת לאפם את החברה בלי לשלם תמורתה כסף. מהתכתובת המשפטית של ראובני-פרידן עולה כי הם מאמינים כי הניסיונות לקבל אישור מהממונה על ההגבלים העסקיים להמשך פעילות החברה היו למראית עין בלבד.

אודי פרידן, מבעלי ראובני-פרידן מסר בתגובה: "לא דובים ולא זבובים. כל ההתנהלות היא ספינים ילדותיים של רמי שלמור לתקשורת. מעולם לא נקבנו בסכום, רמי הוא זה שנקב בסכומים שונים כל פעם - וחזר בו מיד אחרי כן. הדבר היחידי שדרשנו היה לקחת מעריך שווי חיצוני שיעריך את שווי החברה, ואז נחליט בינינו מי קונה ומי מוכר".