פאנדטק מאמינה בשקיפות: מדווחת על חשיפה בסך 700 אלף דולר באג"ח של ליהמן

מדובר בחשיפה קטנה יחסית ופאנדטק תרשום ברבעון השלישי הוצאה חד פעמית של 500-600 אלף דולר ההוצאה תביא לפגיעה של כ-4 סנט ברווח למניה על בסיס GAAP, ולא צפוי שינוי ברווח Non-GAAP

לקריסתו של בית ההשקעות ליהמן ברדרס יש השפעה גם על חברות ישראליות. אחת מהן היא פאנדטק , שהחליטה בשם השקיפות לדווח על חשיפתה לליהמן ברדרס, אף שמדובר בחשיפה קטנה יחסית.

פאנדטק דיווחה היום שבפורטפוליו ההשקעות שלה יש השקעה באגרות חוב, שהונפקו על-ידי ליהמן ברדרס וסך ההשקעה מגיע לכ-700 אלף דולר. בסוף הרבעון השני היו בקופתה של פאנדטק כ-54 מיליון דולר, מתוכם כ-46 מיליון דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר.

כתוצאה מההשקעה באג"ח של ליהמן ברדרס, תיאלץ פאנדטק לרשום ברבעון השלישי הוצאה חד פעמית בגין ההפסד מההשקעה, שתנוע בין 500 אלף ל-600 אלף דולר, המשקפת ירידת ערך קבועה בערך ההשקעה.

ההוצאה החד פעמית תביא לפגיעה של 3-4 סנט בשורת הרווח למניה, על בסיס GAAP. כך שאם התחזית הקודמת של פאנדטק הייתה לרווח GAAP של 10-14 סנט למניה, היום מדובר על רווח של 6-11 סנט למניה.

בתחזית הרווח Non-GAAP אין כל שינוי, והוא צפוי להסתכם ב-18-22 סנט למניה (3-3.7 מיליון דולר), כשתחזית השוק היא לרווח של 21 סנט למניה. בחברה מאמינים שלהוצאה החד פעמית אין השפעה מהותית על נזילות החברה, על רקע הסכום שנמצא בקופתה כיום.

פאנדטק נוסדה ומנוהלת על-ידי ראובן בן-מנחם, והיא חברה בת של כלל תעשיות , מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר. החברה מספקת פתרונות סליקה ועיבוד תשלומים אוטומטיים מאובטחים בזמן אמת, לבנקים ולגופים פיננסיים. בין לקוחותיה של פאנדטק נמצאים בנקים גדולים רבים, אך ליהמן ברדרס הוא דווקא לא אחד מלקוחותיה.

פאנדטק נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב לפי שווי שוק של 215 מיליון דולר. מעניין יהיה לראות האם חברות טכנולוגיה נוספות ילכו בדרכה של פאנדטק, וידווחו גם הן על מידת חשיפתן לליהמן ברדרס.

פאנדטקפאנדטק