למרות התנגדות גאידמק: עו"ד יעקב ישראלי מונה כבורר בין גאידמק לאורי שני

גאידמק טען כי על הסכסוך להתברר בביה"ד לעבודה ; כזכור, שני אמור היה לנהל את חברת האחזקות של גאידמק אך התפטר לאחר 7 חודשים, וביקש לעקל 31 מיליון שקל ממניות גאידמק בחברת אוסיף

נשיא המוסד לבוררות עסקית שליד איגוד לשכות המסחר, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, מינה את עו"ד יעקב ישראלי, שותף בכיר במשרד שבלת, כבורר בין המיליארדר ארקדי גאידמק לבין אורי שני. זאת, למרות התנגדות גאידמק הטוען כי על הסכסוך להתברר בבית הדין לעבודה.

כזכור, שני אמור היה לנהל את חברת האחזקות של גאידמק, אך התפטר לאחר 7 חודשים. באמצעות עו"ד רון ברקמן הוא ביקש לעקל 31 מיליון שקל ממניות גאידמק באוסיף . מחר (ד') צפויה להינתן ההחלטה בבקשה.

מעבר לסכסוך המהותי אודות הזכויות והכספים המגיעים לשני, גאידמק ושני מתכתשים על מקום בירור הסכסוך. שני פנה למוסד לבוררות עסקית, בבקשה למנות בורר כפי שמחייב ההסכם עם גאידמק. למרות שבעבר סיכמו הצדדים על מינויו של עו"ד ד"ר ישראל (רלי) לשם לבורר, אך המינוי לא צלח, גאידמק טוען באמצעות עו"ד אופיר נאור ממשרד שגב כי על הסכסוך להתברר בבית הדין לעבודה.

לשאלת מקום הדיון יש שתי השלכות מרכזיות: האחת נוגעת לזכות הערעור. על פסק בורר, בניגוד לפסק דין של שופט, לא ניתן לערער ועילות הביטול שלו מצומצמות ביותר. השנייה נוגעת לפומביות הדיון. אם הסכסוך יתנהל בבוררות, יהיה זה הרחק מעיני התקשורת. אם הוא יתנהל בבית הדין לעבודה, הוא יהיה פומבי.

סטרשנוב החליט למנות בכל זאת בורר, בנימוק שבהסכם בעלי המניות עליו חתומים גאידמק ושני "הביעו הצדדים במפורש את הרצון להעביר כל סכסוך שיתגלע ביניהם בעתיד לבוררות, ולא לבית משפט, לבית הדין לעבודה או לכל טריבונל אחר, כפי שמנסה עו"ד נאור לטעון". כן קבע סטרשנוב שאין רלוונטיות לטענת נאור, לפיה עובדת היותו של גאידמק איש ציבור, המתמודד על ראשות העיר ירושלים, מצדיקה שהסכסוך לא יתברר בבוררות.

גאידמק צפוי לטעון בישיבת הבוררות הראשונה לחוסר סמכותו של הבורר.