יו"ר קדימה ציפי לבני צפויה לתת למופז את תיק החוץ

על-פי ההערכות, מופז שרוצה להצטייר כ"חברתי", יבקש את תיק האוצר, בקשה שעלולה לסבך את לבני עם מי שהתייצב לצידה כבר בתחילת הדרך, השר רוני בר-און ; גורם בקדימה אמר שלבני אולי לא מנוסה פוליטית כדי לתמרן בין הדברים, אך היא מאובזרת בסביבה הפוליטית שעזרה לשרון לבנות ממשלה

בגלי צה"ל דווח הבוקר (ד') כי במערכת הפוליטית מתחילים בספקולציות לקראת חלוקת התיקים הצפויה בממשלת לבני. "אם מופז יחליט לחזור - הוא יקבל את תיק החוץ", אומרים בסביבתה של שרת החוץ. על-פי ההערכות, מופז ידחה את הצעתה של לבני, ויבקש לעצמו דווקא את תיק האוצר.

במידה ומופז יקבל את האוצר, לבני תסתדר עם ש"ס, אבל תצטרך לאכזב את בר-און, שהתייצב לידה בפריימריס. היא תוכל להציע לו את תיק החוץ, אך מבחינתנו של בר-און, אין קידום גבוה יותר מעבר לתיק האוצר.

בנוסף, ירצו השותפות החדשות לקואליציה, תיקים משלהם. אם יהדות התורה תצטרף לקואליציה, היא צפויה לדרוש את וועדת הכספים כמו גם, שר ללא תיק, או סגן שר. גם למפלגת העבודה יבקשו תיק עבור השר עמי איילון שמכהן כרגע ללא תיק.

גורם בקדימה אמר שלבני אולי לא מנוסה פוליטית כדי לתמרן בין הדברים, אך היא מאובזרת בסביבה הפוליטית שעזרה לשרון לבנות ממשלה.

ברק: "סירובו של נתניהו - החמצה"

שר הביטחון, אהוד ברק, כינה אמש את סירובו של נתניהו לחבור לממשלת חירום איתו ועם לבני כהחמצה. עם זאת אמר ברק כי הוא מעוניין למצות כל סיכוי אפשרי, לישיבה בממשלה ארוכת תווך עם לבני: "נמצה את כל האפשרויות להביא לממשלה יציבה עם כושר תיפקוד אמיתי". השניים צפויים להיפגש במרוצת היומיים הקורבים כדי להתחיל במשא-ומתן על כניסת העבודה לקואליציה

יושב-ראש הליכוד, בנימין נתניהו, עדיין דבק ברצונו בבחירות: "צעד החירום האמיתי הנדרש הוא להחליף את הממשלה הכושלת הזאת, מהר ככל האפשר - בבחירות חדשות. אנחנו לא מצטרפים לכישלון, אנחנו אלטרנטיבה לכישלון".

עם סיעת ש"ס נפגשה אתמול לבני, והגיעה עימם לסיכום כי צוותי עבודה כלכלים יבדקו אפשרות של העלאת קצבאות הילדים, ומתן דירות ראשונות לזוגות צעירים, כפי שדרש אתמול השר אלי ישי, בשיחה עמה.