שטיחי כרמל תובעת את רש"ת ומנרב: לא שילמו עבור השטיחים בנתב"ג 2000

טוענת כי העבודות נמסרו לנתבעות כבר לפני למעלה מ-4 שנים, ולמעשה הן משתמשות בשטיחים מזה תקופה ארוכה שבה לא התקבלו כל טענות - ולכן לא מובן מדוע הן מסרבות לשלם את יתרת החוב לפי ההסכם

חברת כרמל אחזקות הבורסאית, יצרנית שטיחי כרמל, תובעת בבית משפט השלום בתל-אביב כ-415 אלף שקל מרשות שדות-התעופה ומחברת מנרב , שהקימה את הטרמינל ב"נתב"ג 2000", בטענה כי לא קיבלה את מלוא התשלום עבור עבודות שביצעה בפרויקט.

כרמל זכתה במכרז לאספקה ולהרכבת שטיחים בפרויקט, לאחר מאבק עיקש שניהל עופר איתני, מבעלי כרמל, להכניס לפרויקט מוצרים תוצרת "כחול-לבן". באמצעות עו"ד אופיר מילר היא טוענת כי העבודות בפרויקט כללו 22,228 מ"ר של שטיחים בשווי כ-1.38 מיליון שקל.

לטענתה, העבודות נמסרו לנתבעות כבר לפני למעלה מ-4 שנים, ולמעשה הן משתמשות בשטיחים מזה תקופה ארוכה, שבה לא התקבלו כל טענות בדבר ליקויים או בעיות קרדינליות בשטיחים. לכן, לא מובן מדוע הן מסרבות לשלם את יתרת החוב לפי ההסכם.

כרמל טוענת כי הטענה היחידה שהעלתה רש"ת היתה לאחר שסופקו 2,500 מ"ר ראשונים של שטיחים, ונגעה לגובהו של השטיח. אלא שלדברי כרמל, היא סיפקה שטיח העולה באיכותו על הנדרש במכרז, איכות הנמדדת לפי משקל השטיח וצפיפות הלולאות שלו ולא לפי גובהו. למרות זאת, היא טיפלה ביתרת השטיח כך שיתאם לגובה הנדרש.

למרות זאת, טוענת כרמל, החליטו רש"ת ומנרב לקזז 40% מהתקבולים עבור 2,500 המ"ר הראשונים וכן 10% עבור כלל הפרויקט, בלא נימוק או הסבר לאופן חישוב הקיזוז. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 46507/08).