משרד התקשורת לא יכול לעמוד בזה שפרטנר לא בקשה ממנו אישורים על תוכניותיה האסטרטגיות

דורש הבהרות בתוך חודש ; ככל הנראה המשרד ידרוש הבהרות גם מסלקום לאחר שיוברר המהלך שהיא עושה מול בלוקבסטר דיגיטל להקמת מיזם VOD

משרד התקשורת החליט היום לבקש מפרטנר הבהרות על תוכניותיה בתחום המפ"א בעקבות הדיווח שלה השבוע על כוונתה להיכנס לתחומים חדשים. ההודעה של המשרד באה לאחר לחץ שהופעל עליו על ידי HOT ו yes שביקשו לחייב את פרטנר לעמוד באותם הכללים והמחוייבויות שנדרשים מהן.

חוץ מזה, משרד התקשורת כנראה לא יכול לקבל את העובדה שחברה כלשהי עושה פעילויות אסטרטגיות בלי שקבלה את אישורו. ככל הנראה גם סלקום תתבקש לנדב הסברים בעקבות המו"מ שהיא מנהלת עם בלוקבסטר דיגיטל בעניין שיתוף הפעולה בנושא ה VOD שידורי וידאו על פי הזמנה.

המשרד ביקש מהחברה לפרט בפניו את תוכניותיה ולתת לו תשובות בתוך חודש ימים. השאלה שהמשרד רוצה לבדוק בעיקר נוגעת לתחום השידורים והאם בכוונת החברה להיכנס לתחום הטלוויזיה הרב ערוצית. נזכיר שעל פי מדיניות המשרד גם לספק שידורי VOD נדרש אישור וישנה מדיניות בנושא.

נדגיש שגם פרטנר וגם סלקום מתכוונות לספק שירותי סרטים בתשלום באמצעות האינטרנט, ולדעתן לא חלה רגולציה על האינטרנט ולכן המשרד לא צריך להתערב בנושא. שירותי הסרטים שהחברות יספקו מבוסס על פורטל ייעודי שניתן יהיה להוריד ממנו סרטים למחשב. מכאן ואילך השאלה היא האם העובדה שהסרט יעבור לשידור בטלוויזיה האם זה חייב אישור מהמשרד או שלא.

HOT ו-yes סבורות שכן, ולכן הן מנסות לפעול נגד פרטנר וסלקום, בעיקר בגלל החשש שהחברות הללו יכרסמו בהכנסותיהם. בפרטנר מחזיקים בחוות דעת שאין חובה לבקש אישור לשירותים מהמשרד, ואם היא תידרש לכאלה לא מן הנמנע שהדבר יוביל לויכוח משפטי מול המשרד ויכוח שספק אם יש לה סיכוי לנצח בו, בשל עמדותיו הארכאיות של המשרד.