מה היה הסוד בהבאתו של רוביניו? תשלום אחד על השולחן לריאל

"האינדיפנדנט": כך מנעה קבוצת הרוכשים מאבו דאבי את המעבר של הכוכב הברזילאי לצ'לסי ; סוכנו של רוביניו קיבל 4.2 מיליון ליש"ט עבור העסקה, אבל היום קיבל הודעה מהשחקן על פיטוריו

על הכוח הכלכלי העצום של מנצ'סטר סיטי אפשר ללמוד מהעסקה להבאתו של רוביניו מריאל מדריד. "האינדיפנדנט" מפרסם היום כי כדי להבטיח את הגעתו של הברזילאי למנצ'סטר שילמו הבעלים החדשים של הסיטי, חברת ההשקעות מאבו דאבי, את כל דמי ההעברה - 32.5 מיליון ליש"ט - בתשלום אחד. בנוסף, העבירו הבעלים החדשים תשלום אחד בסך 4.2 מיליון ליש"ט לסוכנו של רוביניו, וואנגר ריביירו.

העיתון מציין כי הרעיון לשלם את כל הסכום בתשלום אחד נבע מתוך החלטה למנוע בכל הכוח את המעבר של רוביניו לצ'לסי, למרות שכבר היה סגור במועדון הלונדוני. עבור עסקאות בסדר גודל כזה משלמים מועדונים בפריסת תשלומים של בין שנתיים לארבע שנים. ברגע שהסכום עלה ל-32.5 מיליון ליש"ט, החליט רומן אברמוביץ' שלא להעלות את ההצעה שלו שעמדה על 29 מיליון ליש"ט.

אגב, הסכום העצום שקיבל סוכנו של רוביניו עבור המעבר שלו לסיטי יהיה הקופון האחרון שהוא גוזר על השחקן. רוביניו הודיע היום (ש') על פיטוריו של הסוכן הברזילאי, ועל פי פרשנים באנגליה מדובר בצעד שנובע מהכעס של רוביניו על הסוכן שאילץ לעבור אותו ברגע האחרון למנצ'סטר סיטי למרות העדפתו הברורה של השחקן לעבור לצ'לסי.

חברת ההשקעות מאבו דאבי השלימה השבוע את רכישת מנצ'סטר סיטי עבור 210 מיליון ליש"ט. עם כניסתם של הבעלים החדשים הפכו הסיטי לקבוצה ששפכה את הסכום הגבוה בכדורגל האירופי עבור רכש שחקנים בקיץ האחרון - 101 מיליון אירו בסך הכל, 70 מיליון אירו יותר מצ'לסי של רומן אברמוביץ'.