הרוכשים הפוטנציאליים של בנק וואכוביה "יושבים על הגדר" ומחכים לראות האם הוא יקרוס

הרוכשים הפוטנציאליים של וואכוביה - סיטיגרופ, וולס פארגו ובנק אוף סנטנדר רוצים לנקוט באסטרטגיה של מנכ"ל JP מורגן צ'ייס, ג'יימי דימון, כשרכש מוושינגטון מיוצ'ואל את החטיבות הרווחיות ונתן לממשל לרכוש את החובות הבעיתיים של הבנק בעקבות קריסתו

סיטיגרופ , וולס פארגו ובנקו סנטנדר הוזכרו כרוכשים פוטנציאליים לבנק וואכוביה שנקלע לקשיים. מדיוח של סוכנות "בלומברג" עולה כי הרוכשים מעדיפים לחכות ולראות האם הרגולטור בארה"ב אכן יסגור את הבנק.

במקרה של סגירה של הבנק, הרוכשים מעוניינים לנקוט באסטרטגיה של מנכ"ל JP מורגן צ'ייס , ג'יימי דימון, כשרכש בוושינגטון מיוצ'ואל את החטיבות הרווחיות ונתן לממשל לרכוש את החובות הבעיתיים של הבנק בעקבות קריסתו. JP מורגן שילמו על הנכסים של מיוצ'ואל 1.9 מיליארד דולר, סכום זעום ביותר ביחס למחירו של הבנק לפני קריסתו.

אנליסטים בגולדמן זאקס חיזקו את ההשערה כי הרוכשים הפונטציאליים מעוניינים לנקוט באסטרטגיה זו לאור הנפילה של מניית הבנק בשיעור של 27% ביום שישי במסחר בוול סטריט, ולאור העובדה כי קרן הביטוח של הממשל האמריקני תיאלץ לשלם 45 מיליארד דולר ברגע שהבנק יקרוס, מה שיגרום לממשל לנקוט באופציה משתלמת יותר, שבה ילאים את הבנק, יקח על עצמו חלק מהחובות הבעייתיים וימכור לגופים פרטיים חטיבות אחרות של הבנק.

"ההשתלטות על וושינגטון מיוצואל הוכיחה כי השתלטות על בנק היא דבר יחסית קל, במידה ומערבים את הרגולטור האמריקני", אמר שון איגן, נשיא בית ההשקעות איגן ג'ונס לבלומברג. "הרוכשים מקבלים סיוע מהממשל בחובות הבעייתיים, ובמקביל מוחקים את ההחזקות של מחזיקי איגרות החוב והמניות של הבנק. זהו מודל ההשתלטות הבא על בנקים כושלים בארה"ב".

כריסטינה פרטו, דוברת סיטיגרופ, דחתה את הדברים, כמו גם דובר הבנק הספרדי, בנקו סנטנדר, פטר גריף. מנכ"ל JP מורגן, אמר בריאיון כי וושינגטון מיוצ'ואל נרכש על ידינו במחיר מצוין שיגן עלינו מפני סיכונים.

לבנק וואכוביה יש יותר מקורות מימון מאשר לוושינגטון מיוצ'ואל. לבנק יש את כמות הנכסים השישית בגודלה בארה"ב ושווי שוק המוערך בכ-21.6 מיליארד דולר. מנכ"ל הבנק, רוברט סטיל, פנה לעובדי הבנק, אתמול, בדואר אלקטרוני ואמר כי "לבנק יש מקורות מימון מגוונים יותר מאשר לוושינגטון מיוצ'ואל, מחזיק בחטיבת הרוקראז' השלישית בגודלה בארה"ב. בנוסף ציין סטיל, כי דירוג האשראי של הבנק הוא גבוה יותר מדירוג אג"ח הזבל שהיה לוושינגטון מיוצ'ואל לפני קריסתו.