הסאגה נמשכת: גם אורן יוניוב רוצה להגיש תביעת דיבה נגד ראובני-פרידן

יוניוב, שהחל את דרכו בענף כמנכ"ל ראובני-פרידן, טוען כי מטרת הפרסומים אודותיו ע"י אודי פרידן היא "להשפילו, לבזותו ולפגוע במשלח-ידו" ; טרם החלטת הממונה: בראובני הציעו לאיאן גודריץ' להחליף את יוניוב כמנכ"ל יונייטד

אורן יוניוב, מנכ"ל חברת המדיה יונייטד, מתעתד להגיש תביעת דיבה הכוללת גם פיצויים נגד בעלי משרד הפרסום ראובני-פרידן - אודי פרידן ומשה ראובני.

במכתב ששלחו עורכי דינו של יוניוב לפרידן ולראובני, מוצגים שלל התבטאויותיו של פרידן שפורסמו בכלי התקשורת, בין בשמו ובין עורכי הדין שלו, בהם מוצג יוניוב כמי שפעל בחוסר תום-לב ומניעים זרים, סייע להבאת פירוקה של יונייטד, קידם את האינטרסים שלו על חשבון החברה ועוד.

בא כוחו של יוניוב, עו"ד ארז טיקולסקר, כותב: "כידוע לכם היטב, נכתבו במכתב בדברים חסרי שחר, המהווים גם לשון הרע. מרשי (יוניוב) הוא מנהל מוכר ומוערך. כתבות המתארות אותו באופן כזה עלולות להשפילו, לבזותו ולפגוע במשלח ידו. מרשי מתפרנס מניהול. פרסומים כאמור מעבר לפגיעה המיידית בשמו עלולים להכשילו מלקבל תפקידים דומים בעתיד בעסקים אחרים ועלולים אף לגרום נזקים בעיסוקו הנוכחי".

המכתב מבהיר כי יוניוב אומד כעת את נזקיו, ובסיום בדיקתו מתעתד להגיש תביעה מתאימה בבית המשפט; או שלחילופין - יבקש מבית המשפט לפסוק לזכותו את הסך הקבוע בחוק כפיצוי ללא הוכחת נזק. עוד נטען במכתב, כי יוניוב יבקש כפל הסכום בסעיף זה בין היתר "הואיל ומדובר בפרסום שנעשה בכוונה לפגוע בו, כחלק ממאבק משפטי ומסחרי בו ובאחרים".

עוד נדרשים פרידן וראובני לפרסם הכחשה והתנצלות מטעמם בנוסח, במקום בדרך ובהיקף שיהיו מקובלים על יוניוב.

כזכור, את דרכו בענף הפרסום החל יוניוב דווקא כמנכ"ל משרדש הפרסום ראובני-פרידן, ומקורבים יודעים לספר כי כבר אז לא הייתה אהבה גדולה בין פרידן ליוניוב. כשהוקמה חברת המדיה יונייטד הוא עבר לנהל אותה, אך הריחוק לא חימם את היחסים עם פרידן, ובין השניים התלקחו מדי פעם ויכוחים ומשברים.

בשבועות האחרונים, על רקע החלטת משרד הממונה על ההגבלים העסקיים לפרק את יונייטד, הסתמן כי יוניוב מתעתד לחבור לשלמור-אבנון-עמיחי לצורך הקמת חברת מדיה אחרת. או אז, פרץ ועלה המשבר בין השניים על פני השטח: פרידן האשים את יוניוב ואת שלמור-אבנון-עמיחי פגיעה מכוונת ביונייטד. שלמור-אבנון-עמיחי היו הראשונים להגיב, והודיעו לפני מספר ימים לראובני-פרידן כי הם תובעים התנצלות, ואיימו בתביעת דיבה. עתה כאמור,ף מודיע גם יוניוב כי הוא מתכוון להגיש תביעת דיבה נגד ראובני-פרידן.

אודי פרידן מסר בתגובה: "לא ראיתי עדיין את המכתב. ניפגש בבית המשפט ונראה מי דובר אמת".

טרם החלטת הממונה: ראובני-פרידן הציעו לאיאן גודריץ' להחליף את אורן יוניוב כמנכ"ל יונייטד

איש המדיה הוותיק איאן גודריץ' קיבל לפני מספר חודשים הצעה מאנשי ראובני-פרידן להתמנות למנכ"ל יונייטד ולהחליף בתפקיד את אורן יוניוב, ששימש כמנכ"ל החברה מיום היווסדה - כך נודע ל"גלובס".

ההצעה הובאה בפני גודריץ' על-ידי משה ראובני, מבעלי ראובני-פרידן באביב השנה - הרבה לפני שהוחלט במשרדי הממונה על ההגבלים העסקיים שלא להאריך את הפטור של יונייטד ולמעשה לפרק אותה.

מקורבים לגודריץ' טוענים כי ראובני אמר לגודריץ' כי ההצעה להחליף את יוניוב הינה בתאום עם רמי שלמור; בעוד שמקורבים לשלמור-אבנון-עמיחי טוענים בתוקף כי לא היה להם שמץ של מושג באותה תקופה על קיומה של הצעה כזאת. בכל מקרה גודריץ' העדיף שלא לקבל עליו את התפקיד וענה לראובני בשלילה.

איאן גודרי'ץ פועל בתחום המדיה כ-25 שנה. את דרכו החל בחו"ל בסאצ'י&סאצ'י ו-TBWA. ב-1993 הקים בישראל את סלקטמדיה, ששימשה בשלוש השנים הראשונות לקיומה בעיקר כחברת המדיה של משרד הפרסום פובליסיס-אריאלי. בסוף שנת 1997 התקשרה סלקטמדיה בהסכם ייצוג עם חברת המדיה אינישייטיב מקבוצת הפרסום IPG, ובשנת 1999 הפך הייצוג לבעלות כשהקבוצה רכשה 78% ממניות המשרד. כידוע, IPG מחזיקה בישראל גם את הבעלות על קבוצת מקאן אריקסון ומניות בראובני-פרידן. בתחילת שנות ה-2000 כשנרכשו המניות בראובני-פרידן נעשה - לא רשמית חיבור של שת"פ בין חברת סלקטמדיה למחלקת המדיה של ראובני פרידן שהלך והתרחב עם הזמן. מאוחר יותר פרש גודריץ' להקים את חברת מדיה צ'ק.

אורן יוניוב, מנכ"ל יונייטד, אמר בתגובה: "אני לא מופתע שבזמן שהיה צריך להיערך להגשה לממונה פעל פרידן מאחורי גבי ללא סמכות. עכשיו ניתן לראות מי באמת חיבל בהגשה לממונה. האמת יוצאת לאור".