השווקים מנסים לנחש: מי יהיה הקורבן הבא?

לאחר קריסת וושינגטון מיוצ'ואל משקיעים מעריכים כי ואכוביה נקלע למצוקה ; באירופה: ענקית הפיננסים פורטיס קיבלה חילוץ ממשלתי בהיקף 16.3 מיליארד דולר

ההשתלטות של ג'יי.פי מורגן צ'ייס על מרבית הנכסים של בנק המשכנתאות וושינגטון מיוצ'ואל , שקריסתו ביום ה' שעבר היתה הגדולה ביותר במגזר הבנקאות האמריקני, לא הרגיעה ביום ו' את השוק, והמשקיעים העריכו שהמשבר הפיננסי יגבה קורבנות נוספים.

ג'יי.פי מורגן הפך לבנק הגדול ביותר בארה"ב, לאחר שרכש את הנכסים והסניפים של וושינגטון מיוצ'ואל תמורת 1.9 מיליארד דולר בלבד. במקביל, המניות הפיננסיות רשמו ירידות חדות עקב גל מכירות שנבע מחששות המשקיעים שבנקים אחרים עלולים להצטרף גם הם לרשימת 13 הבנקים האמריקניים שקרסו מתחילת 2008.

ג'יימי דימון, יו"ר ומנכ"ל ג'יי. פי. מורגן, אמר שהוא סמוך ובטוח שהרכישה תועיל לבעלי המניות בטווח הארוך. "קנינו את זה לתמיד", אמר דימון "אנחנו עושים את זה כדי למלא פרצה בפעילותנו, וכדי ליצור חברה אדירה".

ובינתיים גובר הלחץ על בנק וואכוביה מצדם של בעלי מניות ואג"ח, בגלל החששות המעמיקים לגבי תיק האג"ח המשכנתאיות בן 120 מיליארד הדולר של הבנק. וואכוביה ניסה להרגיע את לקוחותיו ואת המשקיעים, והצהיר שפעילות הליבה שלו רושמת ביצועים טובים.

ביום ו' איבדה מניית וואכוביה שליש מערכה באמצע יום המסחר בניו יורק, ובמקביל נרשמה עלייה חדה בעלות הביטוח מפני חדלות פרעון על האג"ח של הבנק. האג"ח הקרובות לפירעון של וואכוביה, שהיקפן מגיע ל-125 מיליארד דולר, נסחרו במחצית מערכן הנקוב, לדברי סוחרים. ירידה נרשמה גם במניותיהם של בנקים אזוריים בעלי חשיפה גדולה לאג"ח משכנתאיות בעייתיות, כגון נשיונל סיטי ופיפת' ת'רד.

בקרב הבנקים בוול סטריט, צנחה מניית מורגן סטנלי ביותר מ-7%, ובמקביל נרשמה עלייה בעלות ההגנה מפני חדלות פירעון של האג"ח של הבנק. בתגובה להיפוך בשוק, שלח ג'ון מק, מנכ"ל הבנק, תזכיר הרגעה לעובדים, שבו נאמר כי בקרוב תצא הודעה על הזרמת ההון בהיקף של יותר מ-8 מיליארד ממיצובישי UFJ פייננשל גרופ.