וואכוביה הוא "הבא בתור": סיטיגרופ ירכוש את הבנק ויספוג את הפסדיו בהיקף של עד 42 מיליארד ד'

(עדכון) - חמ"ל "גלובס" - כל החדשות והפרשנויות על המשבר העולמי ; המניה צונחת ב-90% במסחר המוקדם בוול סטריט ; כבר ביום שישי סומן הבנק כקורבן הבא של משבר האשראי בארה"ב ; החברה הפדרלית לביטוח פקדונות: סיטי יספוג את הפסדי הבנק הללו, אשר נובעים מצבר הלוואות של כ-312 מיליארד דולר ; שר האוצר, הנרי פולסון, הודיע על תמיכתו במהלך

זה ימים אחדים שהשמועות בוול סטריט מסמנות את בנק וואכוביה כקורבן הבא של משבר האשראי, וכמוסד הפיננסי הבא בתור להיעלם. בסוף השבוע דווח על מגעים שמנהל וואכוביה לרכישה בידי גורמים שונים, כאשר היום (ב') הודיע, סיטיגרופ , כי ירכוש את הבנק.

זאת, לאחר שמוקדם יותר דווח על מגעים בין הבנק לסיטי, כמו גם בינו ובין הבנק וולס פארגו , אשר היו נמצאים בשלב מתקדם של מו"מ לרכישתו, ולמעשה התחרו זה בזה.

על-פי הדיווח האחרון, צפוי סיטי לספוג את הפסדי הבנק המוערכים בכ-42 מיליארד דולר, הפסדים, אשר נובעים מצבר הלוואות של כ-312 מיליארד דולר, כך מסרה החברה הפדרלית לביטוח פקדונות. בתגובה להודעה - שר האוצר האמריקני, הנרי פולסון, הודיע על תמיכתו ברכישה.

"עבור לקוחות וואכוביה המהלך של היום יבטיח את המשכיות השירות של הבנק עבורם", הודיעה החברה הפדרלית לביטוח פקדונות, ברשותו של יו"ר, שיילה סי בייר. "לא צפויים להיות שיבושים בשירות ועל הלקוחות להיות רגועים - עסקים ימשכו כרגיל".

וואכוביה, אחד מ-40 הבנקים הגדולים בעולם והשישי בגודל נכסיו בארה"ב, נקלע למצוקה על רקע ירידת מחירי הנדל"ן בארה"ב, מדיניות מתן הלוואות אגרסיבית (בעיקר לאחר שרכש את חברת המשכנתאות Golden West מקליפורניה ב-2006) ופאניקה כללית בשווקים.

ביום שישי צנחה מניית הבנק ב-27% בוול סטריט - והבנק סומן כקורבן הבא של משבר האשראי בארה"ב, עם בורסת שמות רוכשים אפשריים - ביניהם סיטיגרופ, וולס פארגו וסנטנדר הספרדי - שרכש היום חלק מנכסי הבנק הבריטי ברדפורד אנד בינגלי. שלושת המוסדות הללו היו גם בין המתעניינים ברכישת נכסיו של ושינגטון מיוצ'ואל.

ביום ה' שעבר, נזכיר, השתלט JP מורגן על נכסי וושינגטון מיוצ'ואל - במה שהפך לקריסה של הבנק הגדול ביותר בתולדות ארה"ב.