מדד אמון הצרכנים בארה"ב עלה במפתיע בספטמבר ל-59.8 נקודות לעומת צפי לירידה ל-55 נקודות

מדד מנהלי הרכש של שיקאגו עלה בספטמבר ל-56.7 נקודות, לעומת צפי הכלכלנים שחזו ירידה לרמה של 54נקודות ; מדד S&P\ קייס שילר, הבודק את מצב הדיור ב-20 המדינות הגדולות בארה"ב, נפל ביולי השנה בשיעור שיא של 16.3%- הנפילה החדה ביותר מאז שנת 2000 ; ב-10 המדינות הגדולות בארה"ב, המדד נפל ב-17.5%, הנפילה הגדולה ביותר בכל 21 שנות קיומו

ב-16:45 שעון ישראל, פורסם מדד ה-PMI, או מדד מנהלי הרכש של שיקאגו לחודש ספטמבר. המדד עלה ל-56.7 נקודות לעומת צפי האנליסטים בשוק כי יירד ל-54 נקודות. בחודש הקודם המדד עמד על 57.9 נקודות.

קצת לאחר מכן, ב-17:00 שעון ישראל, פורסם מדד אמון הצרכנים לחודש ספטמבר. המדד הראה עלייה קלה ל-59.8 נקודות, לעומת צפי הכלכלנים שחזו ירידה לרמה של 55 נקודות. הנתון מאוגוסט עודכן, כך שהמדד עמד על לעומת 58.5 נקודות באוגוסט.

נתון המדד לספטמבר שיקף את השיעור הגבוה ביותר מאז חודש אפריל, עם זאת, יש לציין כי שקלול המדד נערך לפני הסערה שטלטלה את השווקים בארה"ב בשבוע שעבר. בכדי לסבר את האוזן, בדבר המשבר הנוכחי שפוקד את השווקים, ולשם השוואה, המדד של ספטמבר אשתקד, עמד על 99.5 נקודות.

"כלכלת ארה"ב שטה על פני מים גועשים ונתוני המאקרו החשובים של השבוע יציגו אמנם חולשה, אך זהו רק קצה הקרחון של ההאטה החדה שמחכה מעבר לפינה", הזהירו אנליסטים בוול סטריט.

ג'יימס או'סליבן משלוחת UBS בניו-יורק אמר כי "המומנטום מתפוגג. הנתונים החלשים של השבוע הקרוב לא יהיו גרועים כמו נתוני אוקטובר. את מלוא השלכותיו של משבר האשראי נרגיש בנתוני אוקטובר".

"מדד אמון הצרכנים של ספטמבר, לא משקף נאותה את הסערות האחרונות בשווקים. ציינה לין פרנקו, יו"ר מועצת המנהלים של המרכז לחקר הצרכנות בארה"ב. "עד שהאבק לא יתפזר, לא נוכל לאמוד כראוי את השפעת המשבר על אמון הצרכנים". הוסיפה.

גם במגזר הנדל"ן למגורים המצב לא מאיר פנים. מדד S&P\ קייס שילר, שפורסם היום, והבודק את מצב הדיור ב-20 המדינות הגדולות בארה"ב, נפל ביולי השנה בשיעור שיא של 16.3%, לעומת אשתקד - הנפילה החדה ביותר מאז שנת 2000.

ב-10 המדינות הגדולות בארה"ב, המדד נפל ב-17.5%, הנפילה הגדולה ביותר בכל 21 שנות קיומו. ערכם של הבתים, בכל 20 המדינות שנבדקו, נפל במונחים שנתיים בהובלת ערכי הבתים בלאס-וגאס שצנחו כמעט ב-30%.

עם זאת, יש לציין כי קצב הירידות ב-3 חודשים האחרונים, האט במקצת, אך עדיין ללא סימני תחתית. כפי שציין אחד הכלכלנים שהשתתף במחקר במדד.