גוגל חשפה תוכנית לאנרגיה חלופית בהיקף 4.4 טריליון דולר "במטרה לעורר דיון"

השאיפה היא להפחית עד שנת 2030 את השימוש בדלק פוסילי בארה"ב ב-88% ואת הפליטה של דו-תחמוצת הפחמן ב-95%

גוגל חשפה אמש (ד') תוכנית בהיקף 4.4 טריליון דולר, השואפת להפחית באופן משמעותי את השימוש של ארה"ב בדלקים פוסיליים עד שנת 2030, על-ידי שימוש במקורות אנרגיה חלופיים, כולל רוח ושמש.

גוגל, באמצעות הארגון ללא מטרות רווח שלה, Google.org, בחנה מספר יוזמות של אנרגיה חלופית, כולל השקעות בחברות סטארט-אפ שמפתחות טכנולוגיות בנושא זה.

כהצדקה לעניין שלה ולהשקעות שהיא מקדישה לכך, ענקית האינטרנט ציינה את הצורך בדרכים יעילות יותר לאספקת חשמל למרכזי הנתונים שלה ברחבי העולם.

בהודעה בבלוג של גוגל, ג'פרי גרינבלאט, מנהל חטיבת האקלים וטכנולוגיות אנרגיה ב-Google.org, כתב כי בעוד עלות התוכנית היא אמנם משמעותית, היא יכולה להביא לחסכון של 1 טריליון דולר במהלך 22 שנותיה.

מטרתה המוצהרת של התוכנית היא "לעורר דיון". בנוסף, גוגל הודיעה בחודש שעבר כי בכוונתה לשתף פעולה עם ג'נרל אלקטריק בעשיית לובי בוושינגטון למען שימוש באנרגיה חלופית.

גרינבלאט כתב כי התוכנית, הנקראת "אנרגיה נקייה 2030", תכלול השקעות ענק בטכנולוגיות חשמל סולארי והפקת חשמל מהרוח, במטרה להפחית עד 2030 את השימוש בדלק פוסילי ב-88% ואת הפליטה של דו תחמוצת הפחמן ב-95%.

גרינבלאט כתב עוד כי אנרגיה גיאותרמית היא "הענק הישן" של אנרגיה חלופית. הכוונה היא לשימוש במים או בקיטור שהתחממו מהחום הפנימי של כדור הארץ, לייצור חשמל. אנרגיה כזו נחשבת לאנרגיה שניתן לחדשה ואינה מתכלה, כאשר המים שעברו את התהליך מוחזרים לקרקע ועוברים תהליך חוזר של חימום.

באמצעות Google.org, גוגל השקיעה בחברה לאנרגיה גיאותרמית, Potter Drilling, המפתחת טכנולוגיה לחציבה בסלעים קשים, וכן תרמה למעבדה הגיאותרמית ב-Southern Methodist University.