אולמרט נחקר שוב בפרשת ראשון טורס וסירב להשיב לחוקרים; יועצו: "זוהי שערורייה"

יועץ התקשורת אמיר דן: "כיצד ייתכן שהמשטרה ממהרת להמליץ על כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן, כאשר היא לא סיימה לבדוק את הדברים עד הסוף?"

ראש הממשלה המתפטר, אהוד אולמרט, נחקר היום (ה') בפעם השמינית במסגרת החקירות השונות נגדו. במהלך החקירה, שארכה כשעתיים, נשאל אולמרט על פרשת מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת וכן על פרשת ראשוןטורס, במסגרת השלמת חקירה עליה הורתה הפרקליטות.

אולמרט סירב להשיב על שאלות החוקרים בפרשה השנייה. בתום החקירה אמר יועץ התקשורת שלו, אמיר דן, שמדובר בשערורייה. "כיצד ייתכן שהמשטרה ממהרת להמליץ על כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן, כאשר היא לא סיימה לבדוק את הדברים עד הסוף?!"

לטענתו, "כל מה שעניין את המשטרה זה לרוץ ולהמליץ על כתב אישום וליצור כותרות גדולות שטובות ליחסי הציבור שלהם, ועכשיו הם נזכרים פתאום שיש דברים שלא טרחו לבדוק". לכן, לדבריו, אמר אולמרט לחוקרים שהוא מעוניין להתייעץ בנושא עם עורכי דינו.

בתום החקירה התכנס צוות החקירה עם ראש אגף החקירות, ניצב יוחנן דנינו, ועם מפקד יחידת לה"ב 433, ניצב יואב סגלוביץ, וקיים הערכת מצב כדי להחליט האם יש צורך בחקירה נוספת של אולמרט ו/או בהשלמות חקירה נוספות בפרשת מרכז ההשקעות, או שניתן לסכם את התיק ולהעבירו לפרקליטות.

הפרשה נולדה בעקבות דו"ח מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס והחשד נגד אולמרט הוא לעבירות של מירמה והפרת אמונים, בכך שפעל כשר התמ"ת בניגוד עניינים במתן טובות הנאה למפעל סיליקט בדימונה, אותו ייצג חברו ושותפו לשעבר למשרד עורכי הדין, עו"ד אורי מסר.

לפני כחודש המליצה המשטרה להעמיד את אולמרט לדין בשתי פרשות: מעטפות הכסף (טלנסקי) וראשוןטורס, בגין עבירות חמורות של שוחד, מירמה והלבנת הון. כן הומלץ להעמיד לדין את שולה זקן ועו"ד אורי מסר. בפרשת מרכז ההשקעות טרם גובשו מסקנות סופיות, משום שטרם נגבתה גירסתו של אולמרט לפרשה.