HP רוכשת את LeftHand המתחרה ב-XIV הישראלית תמורת 360 מיליון דולר

הרכישה מהווה סנונית ראשונה להרחבת הפעילות הצפויה של HP בתחום הדור השני של פתרונות האחסון - סגמנט הפעילות הרווחי ביותר של החברה ותחום חם מאוד כרגע לכשעצמו

רק לפני שבועיים הודיעה ענקית המחשוב HP כי כחלק ממהלך האינטגרציה עם EDS היא תפטר כ-25 אלף עובדים, כ-8% מכוח העבודה המורחב שלה. אבל הפיטורים ורה-הארגון, לא פגעו בשאיפות הצמיחה שלה. אמש הודיעה HP על רכישת חברת LeftHand Networks, שמספקת פתרונות אחסון מתקדמים, תמורת כ-360 מיליון דולר. הרכישה מהווה סנונית ראשונה להרחבת הפעילות הצפויה של HP בתחום הדור השני של פתרונות האחסון - סגמנט הפעילות הרווחי ביותר של החברה ותחום חם מאוד כרגע לכשעצמו.

הפתרון של LeftHand מזכיר את הפתרון שקיבלה IBM כאשר רכשה את XIV הישראלית לפני כשנה, אשר הייתה מיועדת לקצה העליון של המשתמשים - הארגונים הגדולים. שתיהן מבצעות וירטואליזציה של סביבת האחסון (SAN) כך שניתן לאחסן כמות גדולה של נתונים על התקני חומרה זולים ופשוטים יחסית, ולשתיהן יש מגוון טכנולוגיות לאחסון וגיבוי יעילים יותר. הטכנולוגיה של LeftHand תשתלב לצד רכישה קודמת שביצעה HP בתחום אוטומציה של מרכזי נתונים - Opsware.

הרכישה החדשה מיועדת להפנות את פתרונות האחסון של HP לשוק החברות הבינוניות והקטנות (SMB), שבו כמעט ואין שימוש במערכות אחסון כבדות - בעיקר בעקבות נושאי עלות. הפתרון של LeftHand מאפשר שימוש מאסיבי של חברות קטנות ובינוניות בפתרונות מורכבים לאחסון. הרכישה מהווה חלק מאסטרטגיה כוללת של חברות החומרה הגדולות למצוא פתרונות חדשים להפחתת עלויות ולייעול יכולות האחסון. HP אינה הראשונה שמבצעת מהלך בכיוון זה, ולא יפתיע לראות גם ענקיות חומרה אחרות רוכשות חברות המספקות פתרונות אחסון מורכבים המבוססים על וירטואליזציה.