שיעור ריבית ה-Libor עלה לשיעור הגבוה ביותר מאז ינואר: הוסיף 0.6% ל-4.21%

השיעור עלה זה היום הרביעי ברציפות ; שיעור ריבית הליבור הנקבע בלונדון, הוא השיעור בו הבנקים מלווים זה לזה ; הדבר מצביע על כך שהבנקים חוששים מהתמוטטויות נוספות, ממעטים להעניק הלוואות ומעדיפים לאגור את המזומנים אצלם

הריבית הבין-בנקאית על אשראי במט"ח הנקוב בדולרים (LIBOR), ל-3 חודשים, עלתה זה היום הרביעי ברציפות, כשהבנקים בעולם צוברים מזומנים בהמתנה לאישור תוכנית החילוץ האמריקנית, שתבוא מחר להצבעה בקונגרס.

שיעור ריבית הליבור הנקבע בלונדון, הוא השיעור בו הבנקים מלווים זה לזה. השיעור נקבע ע"פ סקירה יומית של 16 בנקים, שנעשית ע"י התאחדות הבנקאים הבריטית. השיעור עלה היום ב-0.6% ל-4.21% - השיעור הגבוה מאז ינואר השנה.

הדבר מצביע על כך שהבנקים חוששים מהתמוטטויות נוספות, ממעטים להעניק הלוואות ומעדיפים לאגור את המזומנים אצלם, ומכאן הפרמיה הגבוהה. כמו כן, הבנקים נערכים למקרה שבו יזדקקו למימון, נוכח המחנק באשראי השורר בשווקים הפיננסיים בימים אלו.

שיעור הליבור המקביל, הנקוב באירו, עלה ב-0.3% לשיעור שיא של 5.32%. "המצב עדיין תחת אי וודאות, לא סביר שנראה את השיעור יורד, עד שהביטחון בשווקים יחזור". אמר פטריק ג'אק, אנליסט מ-BNP פריבה.