בוואכוביה מעדיפים להירכש על ידי וולס פארגו

(עדכון) זאת, למרות הוראת בית המשפט המונע לפי שעה את רכישת וואכוביה על ידי וולס פארגו, עקב הסכם בלעדיות של סיטיגרופ עם וואכוביה, שמונע מבנק אפשרות לנהל מו"מ למכירתו עם גופים פיננסיים אחרים

בבנק וואכוביה שנמצא במרכזו של מאבק השתלטות על ידי סיטיגרופ ווולס פארגו החליטו לקדם את מהלך הרכישה של הבנק על ידי וולס פארגו. בהנהלת הבנק חוששים כי התמשכות תהליך המכירה של הבנק יסב לו נזקים נוספים.

מוקדם יותר, סיטיגרופ פרסם הודעה, לפיה בית משפט בארה"ב הורה על הקפאה זמנית של עיסקת הסוואפ בהיקף של 14.8 מיליארד הדולרים בה אמור לרכוש וולס פארגו את בנק וואכוביה. לדברי סיטיגרופ, בידיה הסכם בלעדיות חתום עם וואכוביה, שמונע מבנק זה אפשרות לנהל מו"מ למכירתו עם גופים פיננסיים אחרים.

בנק וואכוביה פירסם הודעה בתגובה להודעת סיטיגרופ כי לצו בית המשפט אין כל תוקף והשפעה על ההסכם של הבנק למכירתו לוולס פארגו.

סיטיגרופ עצמו היה אמור לרכוש את וואכוביה כשהוא תיכנן לרכוש רק את עסקי הבנקאות של הבנק בסכום של 2.1 מיליארד דולר, כשאת הפקדונות וההתחייבויות של הבנק יממן ה-FDIC סוכנות ביטוח האשראי הפדראלי. בסופו של דבר וולס פארגו, שנמצאת בשליטת וורן באפט דרך חברת ההשקעות שלו, ברקשייר האתווי .

וולס פארגו מוכן לרכוש את וואכוביה בשלמותו, ללא כל סיוע ממשלתי ב-14.8 מיליארד דולר.לפי הסכם המיזוג בין וואכוביה לוולס פארגו, בעלי המניות של וואכוביה יקבלו 0.1991 מניות של וולס פארגו על כל מניית וואכוביה שברשותם. העסקה משקפת לוולס פרגו ערך של 35.16 דולר למניה בעוד מניית וואכוביה מוערכת ב-7 דולר למניה.

"גלובס" חשף בשבוע שעבר, כי הבנקים בישראל חשופים בהיקף מצרפי של כמיליארד דולר לוואכוביה ולבנק הבלגי הולנדי פורטיס , היקפים גדולים בהרבה מהחשיפה הבנקאית לליהמן ברדרס .

וואכוביה הוא הבנק הרביעי בגודלו בארצות הברית.