הראל פיננסים חיוביים ביחס לכי"ל ומותירים המלצת "משקל יתר" אך מורידים את מחיר היעד ל-69 ש'

מחיר היעד החדש משקף למניה שצונחת היום בכ-8% דיסקאונט של כ-41% ; כלכלני הראל פיננסים מציגים שלושה תרחישים (לא כולל התרחיש האופטימי) לבחינת השווי הכלכלי של מניית החברה ראלי, פאסימי וקיצון

כלכלני הראל פיננסים מוסיפים לחשוב באופן חיובי על כי"ל ומותירים לה המלצת "משקל יתר", עם זאת מורידים בהראל את מחיר היעד למניה ל-69 שקל, המשקף למניה דיסקאונט של כ-36% ביחס למחיר הנעילה ביום ה' האחרון, ודיסקאונט של כ-41% ביחס למחירה הנוכחי של החברה בבורסה שצונחת ב-8.1% למחיר של 40.7 שקל. וזאת על רקע הירידה במחירי הסחורות החקלאיות.

בהראל מפרסמים שלושה תרחישים אפשריים (תוך התעלמות מהתרחיש האופטימי)לבחינת שוויה הכלכלי של המניה:

התרחיש הריאלי - מבוסס על הערכתם בה מחירי האשלג מחזיקים מעמד בשנים 2009-10 לצד ירידה הדרגתית במחירי הפוספט. בתרחיש זה מחיר ללקוחות חיצוניים בו מכירה כי"ל עולה בהדרגה עד לשנת 2010 וזאת לאור אופי החוזים של החברה. השווי הכלכלי למניה המתקבל מתרחיש זה עומד על 69 שקל למניה.

התרחיש הפאסימי - מחירי הסחורות יורדיםאל מתחת לנקודת האיזון, חברות האשלג מבצעות "הפחתה אחראית וחד פעמית" כשבמקביל מתבצעת הפחתה גבוהה יחסית במחירי הפוספט. הכלכלנים מציינים כי גם בתרחיש זה, כמו בקודם, כי"ל עדיין רושמת עלייה במחיר המכירה לטון אשלג בשנת 2009 לעומת 2008. השווי הכלכלי למניה המתקבל מתרחיש זה הוא 61 שקל למניה.

תרחיש הקיצון - פגיעה בביקוש לאשלג המובילה לירידה חדה במחירי האשלג והפוספט. לפי תרחיש זה השווי הכלכלי של המניה עומד על כ-43 שקל למניה.

מנהל מחלקת ה-SELL SIDE, אמיר אדר אומר כי הצפי שפרסמה חברת מוזאיק ליציבות בתחום האשלג ולהמשך חולשי בדשני הפוספט, תואם את הערכותיהם הקודמות ומחזק את דעתם החיובית על כי"ל. בהראל סבורים כי החולשה במחירי הפוספט והחנקן המוצק עשויה להפחית את נקודת האיזון לחקלאי לרמה של כ-3.6 דולר לבושל תירס.

בהראל מדגישים כי הדאגה המרכזית היא המשך ירידה במחירי הסחורות החקלאיות. הכלכלנים אינם משנים את מודל לפיו הם בוחנים את המניה שכן הערכתם מביאה בחשבון ירידה מתמשכת במחירי הפוספט אשר תבוא לידי ביטוי בתוצאות החברה כבר בשנת 2009. בהראל מוסיפים לסבור כי ירידה זו לצד פוטנציאל לרגיעה במחירי החנק"ן בשנת 2009,תסייע ליצרניות האשלג לשמר רמת מחירים גבוהה.

הם מסבירים כי ההפחתה במחיר היעד למניה נובעת מהעלאת שיעור ההיוון מ-9.5% לרמה של 10.5%, מהפחתת שיעור הצמיחה לטווח הארוך מ-3% ל-2.5%, מהתקדמות תוכנית הרכישה העצמית עד כה ומשערו של הדולר. הכלכלנים מציינים כי אינם מתייחסים לאפקט החיובי על מרווחי החברה כתוצאה מירידת מחירי האנרגיה , ההובלה והגופרית.

הכלכלנים מציגים תרשים זרימה של התהליך כפי שהם רואים אותו: הקטנת שטחי התירס -> ירידת היצע -> עליית מחירים -> הגדלת שטחי התירס -> מחירי סחורות יורדים -> הגדלת הביקוש לסחורות -> ביקוש גובר לדשנים -> ירידת יחס מלאי לשימוש -> עליית מחירי הסחורות.