ארגון המורים העל-יסודיים ישבית את הלימודים מחר עד 9 בבוקר, במחאה על אי הסדרת העסקה של כ-700 מורים לתעבורה

בהסתדרות המורים (הארגון המתחרה) טוענים בתגובה כי אין כל סיבה להשבית לאור ההבטחה שהתקבלה להסדרת עבודתם - מה גם שלטענת הסתדרות המורים מדובר במורים שעדיין מקבלים שכר

יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, הודיע היום בצהריים (א'), שארגונו ישבית מחר את הלימודים ויחל ללמד רק בשעה 9:00 עקב אי הסדרת העסקתם של כ-750 מורי לתעבורה, המלמדים זה יותר מ-10 שנים 'מניעת תאונות ונהיגה נכונה' בכיתות י' ויא'.

לטענתו, מדובר במורים שממומנים על ידי משרד התחבורה, ואשר הודיעו להם כי לא יוכלו להמשיך ללמד ב-1 בספטמבר בגלל הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה. לטענת ארז, שרת החינוך, יולי תמיר, ומנכ"לית המשרד, שלומית עמיחי התחייבו למצוא פתרון לבעיית העסקתם עד ראש השנה, בשעה שדבר לא נעשה. ארגון המורים העל יסודיים מעריך את עלות העסקתם בכ-30 מליון שקלים (בתוכם מורים המועסקים במשרות חלקיות).

לדברי ארז: "מדובר בכ-700 מורים שפגעו בפרנסתם, ודנו אותם להיות רעבים ללחם, מובטלים, מושפלים ועניים. לו היו מודיעים להם במאי ולא בספטמבר על פיטוריהם, היו יכולים לחפש עבודה. משרד החינוך הוא האחראי על כלל מערכת החינוך מא' ועד ת', הם לא יכולים להסתתר מאחורי משרד התחבורה, ולהתנער מהחובה והאחריות שלו". ארז מוסיף כי ב-1 בספטמבר ביקש מהמורים ומנהלים לא לעשות כל שינוי בהעסקתם, לאור ההבטחה להסדיר את העניין, וכעת הוא נאלץ לפעול כארגון מקצועי.

בהסתדרות המורים (הארגון המתחרה) טוענים בתגובה כי אין כל סיבה להשבית, לאור ההבטחה שהתקבלה להסדרת עבודתם, מה גם שלטענת הסתדרות המורים, מדובר במורים שעדיין מקבלים שכר. ארז טוען כי אם יש מורים שמקבלים שכר מדובר במספר בטל בשישים של מורים שהם עובדי מדינה, משום שרוב המורים העל יסודיים מקבלים את שכרם מן "הבעלויות". לדבריו: "המורים לא מקבלים שכר. הסתדרות המורים הוציאו הודעה שכזאת כדי להצדיק את חוסר המעש שלה".

משרד החינוך מסר בתגובה: "לצערנו, משרד החינוך התבשר השנה כי בעקבות הקיצוצים בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, לא תועבר ההתחייבות התקציבית, בסך 39.5 מיליון שקל, לטובת מפעל חשוב זה - המעסיק מאות מורים מקצועיים מצוינים שהוכשרו להוראת הנושא ואלפי תלמידים יפסידו את ההזדמנות להיחשף לנושא ולהכין את עצמם להתנהגות בטיחותית ואחראית כמשתמשי דרך בכלל וכנהגים בפרט.שרת החינוך, פרופ' יולי תמיר, ומנכל"ית משרדה, גב' שלומית עמיחי, פועלות להשבת התקציב ממשרד התחבורה במטרה להמשיך את הוראת החינוך התעבורתי".