שרת החינוך תובעת דיבה מערוץ 10: ז'בוטינסקי לא הוצא מתוכנית הלימודים

יולי תמיר טוענת כי הפרסום בערוץ כאילו הורתה להוציא את זאב ז'בוטינסקי, מנהיג התנועה הרוויזיוניסטית, מתוכנית הלימודים - הוא פרסום שקרי

שרת החינוך, יולי תמיר, הגישה לבית משפט השלום בתל-אביב תביעת דיבה בסך 500 אלף שקל נגד מנכ"ל ערוץ 10, ראודור בנזימן, עורכת החדשות טלי בן-עובדיה וכתב החינוך רן ליאור, בגין הפרסום כאילו הורתה להוציא מתוכנית הלימודים את זאב ז'בוטינסקי, מנהיג התנועה הרוויזיוניסטית.

באמצעות עוה"ד גלעד שר וטלי בן-סימון ממשרד אהרנסון, שר, אבולעפיה, אמודאי ושות' טוענת השרה בתביעה החריגה, כי בכתבה היא מוצגת כמי שהחליטה "שתלמידי ישראל לא צריכים להכיר את האיש (ז'בוטינסקי) ומורשתו", וכמי שפועלת באופן שיש בו כדי להעמיק את בורותם של ילדי ישראל בכל הנוגע למנהיגי האומה שמשנתם האידיאולוגית אינה עולה בקנה אחד עם ערכיה היא, כנמנית על מפלגת העבודה.

לדברי תמיר, הכתב לא טרח לפנות אליה בבקשת תגובה והסתפק בתגובה מיו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד, אך גם תגובתו עוותה והוצאה מהקשרה. לדבריה, ההחלטה היתה להוציא מתוכנית הלימודים את "תוכנית 100 מושגים במורשת, בציונות ובדמוקרטיה". מדובר בחוברת ובה מידע לגבי 100 מושגי יסוד, שלגבי כל אחד מהם נכתבו מספר שורות מצומצם, שנועדו לשינון.

היא מציינת כי כל החוברת הוצאה מתוכנית הלימודים, ויחד עם ז'בוטינסקי הוצאו 99 ערכים נוספים, ובהם יצחק רבין, בן-גוריון, הברון דה-רוטשילד, הבעל שם טוב, רש"י או חנה סנש. לדבריה, משנתו של ז'בוטינסקי מוקנית לתלמידי ישראל, לא מעט הודות לפועלה בנושא. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 47441/08).