עד המדינה בפרשת הירשזון: "אמרו לי להביא לאברהם מעטפות ותרופות"

ביום ההוכחות השני במשפט, בו מואשם הירשזון בגניבת כ-2.5 מיליון שקל מהע"ל בעת שעמד בראשה, תיאר שלמה ארואס כיצד התבקש ע"י אנשי הכספים בהע"ל לפרוט צ'קים בבנקים שונים ולהחזיר את המזומנים

שלמה ארואס, שעבד כשליח בהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) ובעמותת ניל"י ומשמש כעד מדינה בפרשת אברהם הירשזון, סיפר היום (א') במשפטו של שר האוצר לשעבר כי התבקש פעמים רבות להביא מעטפות לביתו של הירשזון ברמת-אביב, אך לא ידע מה יש בתוכן.

ביום ההוכחות השני במשפט, בו מואשם הירשזון בגניבת כ-2.5 מיליון שקל מהע"ל בעת שעמד בראשה, תיאר ארואס כיצד התבקש על-ידי אנשי הכספים בהע"ל לפרוט צ'קים בבנקים שונים ולהחזיר את המזומנים.

"הייתי הולך לבנק פעם או פעמיים בשבוע, פורט את הכסף, ומייד מחזיר אותו", סיפר. "הייתי מגיע לביתו של הירשזון פעם בשבועיים, הפיליפינית הייתה פותחת והייתי מעביר מעטפות שיועדו לאברהם. לא ידעתי מה יש במעטפות, אמרו לי למסור דחוף לאברהם". כספים אחרים, כך התברר בעדותו, הופקדו בחשבונות בנק של הירשזון.

ארואס סיפר עוד כי "רופא מקופת-חולים לאומית היה אומר לי לנסוע לבאר-שבע, שם הייתי מקבל מרשם על שמי והולך לקנות תרופות מכסף שקיבלתי מגדעון בן-צור ז"ל (שהיה מנהל החשבונות בהע"ל)". גם כאן, סיפר, נאמר לו כי "צריך להביא תרופות לאברהם".