BDI: ענף הליסינג והשכרת הרכב הוא הענף בו מוסר התשלומים הטוב במשק זה החודש השני ברציפות

תקופת החגים איזנה את המשבר כך שבספטמבר חלה הרעה קלה ברמת דירוג הסיכון העסקי במשק שעלה בספטמבר ל-5.96 לעומת 5.94 בחודש אוגוסט ; כלכלני BDI מעריכים כי רמת הסיכון במשק צפויה לעלות בחודשים הקרובים

מדד הסיכון המשולב של חברת BDI CoFace מצביע על הרעה קלה בלבד ברמת דירוג הסיכון העסקי של חודש ספטמבר, המדד עלה ל-5.96 לעומת 5.94 בחודש אוגוסט. BDI מצביעים על כך שתקופת החגים שעמדה בחודש ספטמבר בפתח האטה את ההידרדרות ברמת הסיכון העסקי של המשק.

תקופת החגים מעודדת את הגדלת היקפי המסחר והרכישות במשק, והיא שאיזנה את השפעותיהן של ההתרחשויות השליליות בארץ ובחו"ל על מדד הסיכון העסקי. עם זאת כלכלני BDI מעריכים כי רמת הסיכון במשק צפויה לעלות בחודשים הקרובים.

הענף החזק והבטוח ביותר בחודש החולף היה תעשיית הנייר והקרטון (5.39), לעומתו הענף החלש והמסוכן ביותר היה ענף המסעדות ובתי הקפה (7.12).

תעשיית המזון והמשקאות רשמה החודש הטבה משמעותית (8.42%) ודורגה במקום השישי ברשימת הענפים החזקים ביותר החודש.

הענפים שבהן נרשמה ההחמרה המשמעותית ביותר בהשוואה לחודש הקודם היו תעשיית הכימיקלים ששיעור ההרעה בה עלה ב-22.2% וענף השווק וסיטונאות של טקסטיל ביגוד והנעלה. ששיעור ההרעה שנרשם בו היה 18.9%.

בנוסף פרסמו כלכלני BDI את דו"ח מוסר התשלומים וימי האשראי לסיכום ספטמבר 2008 ולפיו חלה ירידה בימי האשראי במשק בעקבות לחץ הספקים לצמצום ימי האשראי ולתשלום בדייקנות.

ענף הליסינג והשכרת הרכב הוא הענף בו מוסר התשלומים הטוב במשק, זהו החודש השני ברציפות. כאשר ממוצע ימי הפיגור בו עומד על יומיים וסה"כ ימי האשראי בפועל עומד על 83 ימים. לעומתו ענף התיירות, בתי המלון, בתי ההארחה והצימרים נמצא כמעט במקום האחרון ובו עומד ממוצע ימי הפיגור על 15 ימים וסה"כ ימי האשראי בפועל מסתכם ב-98 ימים.