ליהמן ברדרס פשט את הרגל - והחוזים שביטחו מפני חדלות פירעונו יופעלו בהיקף הגדול בהיסטוריה

במסגרת מכרז שנערך היום, ייאלצו כותבי ה-CDS לשלם לשלם 91.375 סנט לכל דולר חוב של הנושים המחזיקים בחוזי הביטוח

מוכרי הביטוח מפני חדלות פירעון של בנק ההשקעות פושט הרגל ליהמן ברדרס ייאלצו לשלם 91.375 סנט לכל דולר על מנת לסלוק את חוזי ההחלף העתידיים המעניקים הגנה שכזו למחזיקים בחובות (לרבות אגרות חוב) של ליהמן ברדרס. המשמעות: מדובר בהיקף הכספי הגדול בהיסטוריה של הפעלת חוזים עתידיים שכאלו (CDS) - בשוק שמגלגל 55 טריליון דולר.

היום התקיים מכרז שנועד להכריע בדבר היקף ההסדר, ובסיומו החוב המבוטח באמצעות החוזים הללו נקבע לערך של 8.625 סנט לכל דולר חוב - כך שמוכרי החוזים (במשמעותם כמו כותבי אופציות, א"ו) יידרשו לשלם את ההפרש. מכאן, שעל פי ההערכת הבנק הצרפתי BNP פאריבה, ייגזרו תשלומים של למעלה מ-270 מיליארד דולר למחזיקי ביטוח החוב.

נציין, כי למעלה מ-350 בנקים ומשקיעים נכרחו יחדיו כדי להסדיר את חוזי ההחלף המבטחים מפני חדלות-פירעון של ליהמן ברדרס. מאחר ואין מסלקה או בורסה מסודרת כדי לדווח על המסחר, לא ידוע בדיוק מה ומי מוטל על הכף.

מוכרי החוזים נדרשים להציג בטחונות או נכסים לרוכש הביטוח (החוזה) הידוע כצד ג' בעסקאות אלו. עם זאת, כיוון ששערי אגרות החוב של ליהמן ברדרס כבר צנחו בקרות מקרה של חדלות-פירעון, ולכן הערבויו כבר הוצגו, או כמו שאמר בריאן ילווינגטון, אסטרטג מקרדיט סייטס: "אני לא חושב שזה הולך לקבור מישהו".