הנרי פולסון: "האמינו לי - אנחנו לא מבזבזים זמן"

[לחמ"ל גלובס- המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] ; שר האוצר האמריקני: "אנשים עובדים מסביב לשעון בשביל להתמודד עם הבעיה" ; לתוכנית הפעולה של חברי ה-G-7

שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, אמר לפני שעות אחדות כי בכוונת הממשל בארה"ב לרכוש חלקים ניכרים בבנקים ומוסדות פיננסים אחרים "כמה מהר שנוכל".

בכנס ה-G7 אמר פולסון כי הממשל שוקד על תוכנית להצלת המוסדות. "האמינו לי", אמר שר האוצר אחרי ההודעה המשותפת של חברי ה-G-7, שבה הציגו את תוכנית הפעולה שלהם. "אנחנו לא מבזבזים זמן - אנשים עובדים מסביב לשעון בשביל להתמודד עם הבעיה הזו".

פולסון הוסיף כי התוכנית אמורה להיות מקיפה עבור מדינות ה-G7 המתכנסות. יחד עם זאת, פולסון לא ציין מועד מדויק בו יחלו הפעולות.

עוד אמר כי היה משמעותי עבור הממשלות השונות להמשיך ולקחת פעולות בכדי לייצב את השווקים ולהחזיר את האמינות והיציבות למערכת הפיננסית.

מוקדם יותר דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי הרשויות בארה"ב שוקלות צעדים קיצוניים חדשים במטרה לסייע לשווקים הפיננסיים - לערוב לחוב בנקאי בהיקף מיליארדי דולרים ולכל הפקדונות הבנקאיים.

מדובר בערבות שתינתן לתקופה מוגבלת. כוונת המהלך למנע יציאה נוספת של כספים מהמוסדות הפינננסיים - ויכלול לראשונה ערבות לחובות של בנקים קטנים ואזוריים.

כמו כן,דובר הבית הלבן הכחיש מוקדם יותר כאילו יש כוונה לסגירה גלובלית מתואמת של הבורסות עד לקביעת כללי משחק חדשים בשווקים הפיננסיים.

כזכור, הדאו ג'ונס ננעל ביום ו' בירידה של 1.49% ל-8,451.19 נקודות, מדד S&P 500 ננעל בירידה של 1.18% ל-899.22 נקודות ומדד הנאסד"ק ננעל בעלייה של 0.27% ל-1,649.51 נקודות.

בסיכום שבועי, ירד מדד הדאו ג'ונס ב-18.2%, מדד ה-S&P 500 ירד בשיעור זהה, והנאסד"ק ירד ב-15.3%.