הקורבן הבא של דובאי באנגליה: צ'רלטון אתלטיק

חברת Zabeel Investments מדובאי הגישה הצעה של כ-20 מיליון ליש"ט לרכישת הקבוצה מליגת המשנה. במועדון המליצו לבעלי המניות לקבל את ההצעה

צ'רלטון אתלטיק מליגת המשנה באנגליה עשויה להיות הקבוצה הבאה בתור שנרכשת על ידי גורמים זרים. בהודעה רשמית שפרסם המועדון נאמר כי חברת השקעות מדובאי בשם Zabeel Investments הגישה הצעה לרכישת המועדון. בהודעה נאמר גם כי המועדון ימליץ לבעלי המניות לקבל את ההצעה, שלפי ההערכות נאמדת בסכום של בין 20 ל-30 מיליון ליש"ט. ב"טיימס" מפרסמים כי החברה מדובאי גם היתה במו"מ עם מייק אשלי, הבעלים של ניוקאסל, שדורש עבור המועדון 480 מיליון ליש"ט.

"אנחנו מרגישים שמבחינה אסטרטגית, עכשיו זה הזמן המתאים לבצע השקעה לטווח ארוך בצ'רלטון ולהצעיד את הקבוצה בחזרה לפרמיירליג", אמר מוחמד אל-האשימי, יו"ר זאביל, בהודעה הרשמית שמסרה החברה.

בשל המחירים העצומים שדורשים היום בעלים של קבוצות פרמיירליג, הכניסה של משקיעים לליגת המשנה נראית נוחה יותר למשקיעים חיצוניים. בשנה שעברה נרכשה קווינס פארק ריינג'רס מליגת המשנה על ידי ברני אקלסטון ופלאביו בריאטורה עבור 14 מיליון ליש"ט בלבד. עלייה לפרמיירליג מבטיחה אוטומטית סכום של כ-30 מיליון ליש"ט מזכויות שידור. נכון להיום, שמונה מועדוני פרמיירליג מוחזקים בבעלות לא-בריטית.