הרוחות בחברת החשמל שוב מתחממות: המנכ"ל לסקר צפוי להודיע על סבב מינויים נרחב בהנהלה

סמנכ"לים חדשים ימונו לחטיבות הלקוחות והלוגיסטיקה, וגם מנהל מחוז הדרום עשוי להתחלף ; סבב המינויים אמור לצאת לפועל במקביל למו"מ עם העובדים על תוכנית "מצפן" ; עדיין לא ברור מה תהיה תגובת הוועד ; חברת החשמל: "נפרסם את המינויים רק לאחר אישורם"

למרות שטרם הושג הסכם עם וועד העובדים לגבי השינוי הארגוני, מסתמן כי חברת החשמל בדרך לסבב מינויים נרחב. ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, צפוי להודיע בקרוב רשמית על מינוי של סמנכ"ל הלוגיסטיקה, אשר דהן, לתפקיד סמנכ"ל הלקוחות בחברה.

כזכור, דהן מונה לפני מספר שבועות כמ"מ סמנכ"ל לקוחות במקומו של יגאל בן אריה, שנחשב כמקורב לעובדים, שהועבר מתפקידו על רקע אי סדרים שאירעו במוקד 103.

במקביל לתפקיד סמנכ"ל הלקוחות, אמור דהן להמשיך ולנהל את המו"מ מול ארגון העובדים לגבי יישום תוכנית "מצפן" לשינוי ארגוני בחברת החשמל. כזכור, התוכנית כוללת קיצוץ חד של 15% בכוח האדם בחברת החשמל, ופרישה של 2,000-2,500 עובדים ב-3 השנים הקרובות.

לפי הערכות בחברת החשמל, מיניו של דהן צפוי לגרור סבב מינויים פנימי בחברה. נודע כי בין המועמדים להחליף את דהן בחטיבת הלוגיסטיקה נמצאים מנהל אגף מערכות מידע ותקשוב, צבי חרפ"ק ומנהל אגף כוח אדם, אבי אנתבי. במידה וחרפ"ק ימונה לתפקיד, בחברת החשמל מעריכים כי מי שעשוי להחליפו הוא דוד ניצן, סגן מנהל אגף האספקה והאחסנה.

כמו כן, שוררת חוסר וודאות לגבי המשך כהונתו של שלמה סבג כמנהל מחוז הדרום, ולפי הערכות הוא עשוי לפרוש מהחברה בחודשים הקרובים אחרי שזכה לנזיפה במסגרת אחריותו לאי הסדרים במוקד 103. אנתבי, הזוכה להערה מלסקר, הוזכר באחרונה גם כמועמד למחוז הדרום, אם לא יקבל את חטיבת הלוגיסטיקה.

בחברת החשמל נפוצו שמועות לפיהן דוד ביטון, יו"ר הוועד הצפוני ומ"מ יו"ר הוועד יקבל תפקיד בהנהלה במסגרת סבב המינויים אולם מבדיקת "גלובס" הסיכויים לכך נמוכים. ביטון אמור להודיע בקרוב האם יתמודד בבחירות הקרובות לראשות הוועד המתוכננות בנובמבר, זאת לאחר שכבר פורסם כי הוא שוקל לפרוש מהוועד.

המו"מ בין הנהלת חברת החשמל לעובדים לגבי יישום השינוי הארגוני נמשך, אולם יש סקפטיות רבה לגבי הצלחתו כאשר אינדיקציות יתקבלו רק אחרי החגים.

בכירים בוועד הביעו תמיהה על כך שדהן ימלא במקביל את תפקיד סמנכ"ל הלקוחות והאחראי על המו"מ ליישום תוכנית "מצפן". לדברי הבכירים, הדבר מעלה חשש לניגוד עניינים זאת מאחר וחלק גדול מהקיצוצים בכוח אדם מתוכננים במחוזות החברה הכפופים לחטיבת הלקוחות.

בוועד גם לא מאושרים מכוונתו של לסקר לקדם את אנתבי במסגרת סבב המינויים, "תמוה שאת יגאל בן אריה שאחריותו לאי הסדרים ב-103 פחותה ולכל היותר מיניסטריאלית בלבד העבירו מתפקידו, ואילו את אנתבי מקדמים", האשימו בוועד.

כזכור, אנתבי ספג ביקורת בדירקטוריון בגין אי הסדרים בניוד עובדים ממוקד 103 למחוזות החברה.

באחרונה דיווח לסקר בישיבת הדירקטוריון כי עד סוף שנת 2008 יועברו מתפקידים גם שאר המעורבים באי הסדרים במוקד 103 בהם מנהל אגף משאבי אנוש, אבי אנתבי, ומנהל כ"א במחוז דן, גדי נדב.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "המינויים בחברת החשמל מתבצעים לאחר תהליך קפדני, ומובאים לאישור הדירקטוריון. החברה תפרסם את המינויים לאחר אישורם".