ייצוגית נגד שופרסל ומילועוף: "כוללות במחיר העוף את משקל האריזות ומרוויחות מיליונים"

לטענת התובע, הנתבעות מטעות צרכנים במכירת מוצרי עוף טריים ארוזים מבלי להפחית את משקל אריזת המגשית ; מעריך כי מילועוף מרוויחה בשל כך כ-16 מיליון שקל בשנה, ואילו שופרסל מרוויחה כ-5 מיליון שקל בשנה

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית נגד רשת שופרסל ונגד חברת מילועוף, בגין הטעיית צרכנים במכירת מוצרי עוף טריים ארוזים מבלי להפחית את משקל אריזת המגשית. לטענת התובע, רפאל אביבי, מילועוף מרוויחה בשל כך כ-16 מיליון שקל בשנה, ואילו שופרסל מרוויחה כ-5 מיליון שקל בשנה.

בתביעה נטען, באמצעות עו"ד סיגלית קסלר, כי מילועוף משווקת בין היתר באמצעות שופרסל עופות וחלקי עוף טריים, כשהם ארוזים במגשיות שמשקלן כ-20-60 גרם, וזאת מבלי להפחית את משקל המגשיות מהמשקל הכולל, וכך ולהלכה ולמעשה הן מוכרות מגשיות במחיר המוצר המכיל אותן.

כך למשל, בקניית 1.050 ק"ג מוצר עוף טרי מסוג שווארמה פרגית של מילועוף, הנמכרים בשופרסל במחיר 55.99 שקל לק"ג, משלם הצרכן 2.79 שקלים עבור המגשית. בתביעה מצויין כי שוק בשר העוף בישראל מגלגל 300 מיליון שקל בשנה, ולמילועוף 20% מנתח שוק זה, כששופרסל מחזיקה בנתח של 30.8% מציבור הצרכנים בישראל.

בתביעה נאמר כי על האריזה לא מצוין מהו משקלה כדי להפחיתו בעת השקילה וכי השקילה והתשלום מתבצעים בקופות הרגילות.

התובע מציין כי רשת "חצי חינם" הורשעה ב-2005 בהליך פלילי בהטעיית צרכנים, בגין מכירת מוצרי מעדנייה בתפזורת תוך הכללת משקל האריזה במחיר. עילות התביעה הן הטעיה, אי-גילוי, תרמית ועשיית עושר ולא במשפט.

התובע מציין כי במקביל להגשת התביעה פנה למשרד התמ"ת בבקשה לפעול לתיקון הנושא. (ת"צ 13447-09-08).