האויב שבפנים: 75% מהפריצות למחשבי ארגונים בארה"ב נגרמים ע"י העובדים עצמם

כך קובע מחקר חדש שהזמינה חברת Compuware - זאת בניגוד להערכה המקובלת כי האקרים הם האחראים העיקריים להתקפות מסוג זה

עובדי החברה הם האחראים העיקריים לפריצות אבטחה שנעשות במאגרי המידע של ארגונים - כך קובע מחקר חדש שהזמינה חברת Compuware ובוצע על-ידי מכון Ponemon. זאת, בניגוד להערכה המקובלת כי האקרים הם האחראים העיקריים להתקפות מסוג זה.

ממצאי המחקר מצביעים על כך ש-75% מהפריצות למסדי הנתונים בארה"ב נגרמים על-ידי אנשים מבפנים, לעומת ל-1% מהפריצות להן אחראים האקרים חיצוניים. המחקר גם מעלה כי 79% מהנסקרים בארה"ב חוו לפחות פריצת אבטחה אחת.

פרי קרפנטר מחברת המחקר גרטנר סבור כי "תאגידים חייבים להכיר בכך שלבטוח בעובדים באופן בלתי מותנה יכול להזיק לאבטחה ולהציב סיכונים לתאגידים וליעדים העסקיים שלהם".

לדבריו, שילוב של פרקטיקות של ניסוי וטעייה, מודעות אבטחתית וסט של כלים שונים יספקו את ההגנה הכי אפקטיבית ומשלימה נגד פריצות אבטחה מבית.

מידע נוסף שעולה מהסקר מראה כי 41% מכל פרצות האבטחה מתרחשות ב-Mainframe (מחשב מרכזי שבו משתמשים תאגידים לאפליקציות הכבדות שלהן), מה שמעמיד מידע צרכני חסוי בסכנה, בהסתמך על כך שמעל ל-80% מהמידע התאגידי והממשלתי העולמי נמצא עליו.

"אבטחת מידע הפכה לנושא קריטי עבור היושרה הפיננסית של עסקים ואנשים פרטיים כאחד", אומר לארי פונמון, יו"ר ומייסד מכון Ponemon. "המחקר מוכיח שהן מידע אישי והן מידע תאגידי חסוי זולג מהארגונים החוצה".

המחקר התבסס על סקר אינטרנטי בקרב 3,596 מומחי IT בארה"ב, בבריטניה, בצרפת ובגרמניה.