הדולר היציג הוסיף 2.09% לערכו ונקבע ב-3.705 שקלים

[לחמ"ל גלובס- המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] ; מדד ספטמבר סולל לפישר את הדרך להוריד ריבית ; האירו היציג עלה ב-1.159% ל-4.991 שקלים ; מנהל חדר העסקאות בבנק אגוד: "הסוחרים בורחים משוק המטבעות האקזוטיים ומפנים את הכסף בחזרה לדולר"

השקל רשם היום היחלשות מול שני המטבעות המובילים. הדולר התחזק במעט יותר מ-2% ל-3.705 שקלים לאחר שפתח את יום המסחר עם זינוק של כ-2.7% מול השקל. האירו התחזק אף הוא והתקרב מאוד לשנות בחזרה קידומת ל-5 שקלים כשננעל בשער של 4.991 שקלים.

"השקל משלים את הפערים הגלובליים, הסוחרים בורחים משוק המטבעות האקזוטיים, שלשקל יש קורלציה אליו, ומפנים את הכסף חזרה לדולר". כך אמר היום ל"גלובס" אבי קמחי, מנהל חדר העסקאות בבנק אגוד.

קמחי הוסיף כי השקל דווקא מציג הופעה מתונה יותר לעומת שאר המטבעות האקזוטיים, כאשר במסחר הרציף רשמו הראנד האפריקאי והלירה הטורקית צניחה של כ-10% מול הדולר וזאת ב-24 שעות בלבד.

מגמת המסחר בשוק המט"ח המקומי אתמול, שיקפה היחלשות של המטבע המקומי מול הדולר והאירו. בזירת המט"ח הגלובלית נרשמה מגמה מעורבת במסחר במט"ח, שבארה"ב התחזק שערו של הדולר, ואילו במסחר באירופה נחלש.

אמש פירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, את מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר. המדד נותר ללא שינוי בניגוד לציפיות בשוק ההון, שציפו למדד של בין שליש לחצי אחוז. בתוך כך עומדת האינפלציה בשניים עשר החודשים האחרונים (אינפלציה שנתית) על 5.5% ומתחילת השנה על 4.4%. למרות ההפתעה, מדובר במדד גבוה שכן בחמש השנים האחרונות היה מדד ספטמבר שלילי.

בנק ישראל החליט אתמול לעדכן שוב את מדיניותו לגבי הפקדות דולריות של בנקים מסחריים וקבע כי בנקים שיפקידו מט''ח לתקופה של יותר מחודש ימים, יקבלו ריבית השווה לתשואה על שטר אוצר של ממשלת ארה"ב עם פירעון של חודש. פיקדונות לאוברנייט ושבוע לא יישאו ריבית. כך עולה מחוזר ששלחה אתמול יחידת השווקים לבנקים המסחריים והגיע ל"גלובס".

בשבוע שעבר החליט בנק ישראל להוריד את הריבית על פקדונות מט"ח במערכת הבנקאית ל-0%, ובתגובה לכעס על ההחלטה ציין כי "אין זה מתפקידו של בנק מרכזי לקבל פיקדונות במטבע שאינו מקומי ואכן מרבית הבנקים המרכזיים בעולם אינם מקבלים אותם בכלל".

בבורסות העולם ובשוק המט"ח נרשמו בימים האחרונים ימי מסחר סוערים על רקע אישור תוכניות החילוץ הגרנדיוזיות למערכות הבנקאיות ברחבי העולם. נזכיר את הודעת הממשל האמריקני כי יזרים הון בסך של 250 מיליארד דולר לבנקים ובתמורה ילאים הממשל נתחים מאותם בנקים. גם בבריטניה, בגוש האירופי, בשוויץ, באוסטרליה וביפן הכריזו הממשלות על תוכניות חילוץ משלהן.

הדולר התחזק ב-2.094% ושערו היציג נקבע ב-3.705 שקלים. האירו עלה אף הוא כנגד השקל ב-1.159% ושערו היציג נקבע ב-4.991 שקלים.

פריקו: הורדת הריבית השקלית, חשש ליציבותם של גופים מובילים בשוק הישראלי וחוסנו של הדולר בעולם, עשויים לתמוך בהיחלשות השקל

התנודות שנרשמות בשוקי ההון בעולם מלמדות על הפוטנציאל שטרם בא לידי מיצוי גם בזירה המקומית, כאשר השילוב של ירידת הריבית השקלית, חשש ליציבותם של גופים מובילים בשוק הישראלי וחוסנו של הדולר בעולם אל מול המטבעות המרכזיים, עשויים לתמוך בהיחלשות השקל אל עבר רמה של 3.65 שקלים ויותר.

במהלך המסחר בארה"ב התחזק שערו של הדולר אל מול המטבעות המובילים ונע לעבר רמת 1.353 דולר לאירו, 1.738 דולר לליש"ט ו-1.138 פר"ש לדולר, 101.4 ין יפני לדולר אמריקני. במהלך המסחר באירופה נחלש שערו של הדולר אל מול המטבעות המובילים ונע לעבר רמת 1.366 דולר לאירו, 1.757דולר לליש"ט ו-1.133 פר"ש לדולר, 101.3 ין יפני לדולר אמריקני.

[לאתר המט"ח]