האירו ממשיך במסעו דרומה; נחלש ב-0.3% ל-1.3422 דולר

מדד המחירים לצרכן בארה"ב צפוי להצביע על עלייה של 0.1% ; מנהל חדר העסקאות בבנק אגוד: "כשהבורסות מתמוטטות חוזרים הסוחרים לדולר" ; TRIFX: "הדולר הפך למקלט בטוח"

האירו ממתן את היחלשותו מול המטבע האמריקני וזאת על רקע התמתנות הירידות בבורסות אירופה, אך עם זאת עדיין נסחר ברמות של שפל של למעלה משנה ביחס למטבע האמריקני. האירו נחלש כנגד הדולר ב-0.3% ונסחר סביב רמת ה-1.3422 דולר, וזאת לאחר שאמש נגע ברמת ה-1.3259, רמתו הנמוכה ביותר מאז מארס 2007.

"כשהבורסות מתמוטטות חוזרים הסוחרים לדולר, כך שניתן לומר כי באופן יחסי הפך המטבע האמריקני למקלט בטוח לאור הסערה המתחוללת בשוקי העולם וביתר שאת בבורסות המזרח". כך ציין היום לגלובס, אבי קמחי, מנהל חדר העסקאות בבנק אגוד.

על המסחר העולמי צפוי להשפיע היום קצב פרסום הדוחות לרבעון השלישי, ובפרט אלו של החברות האמריקאניות והבנקים הגדולים, אשר צובר תאוצה. בין המפרסמים היום נזכיר את גוגל, בנק אוף אמריקה ומריל לינץ.

בנוסף צפויים להתפרסם היום בארה"ב נתוני המאקרו של מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר כאשר על פי הערכות המוקדמות, צפוי המדד להצביע על עלייה בקצב חודשי של 0.1%, לעומת ירידה של 0.1% בחודש הקודם.

נזכיר כי אמש פורסם שהמכירות הקמעונאיות ירדו בצורה חדה בספטמבר בשיעור של 1.2%, ולמעשה שיקפו את התוצאה הגרועה ביותר מאז אוגוסט 2005 והיוו את הקריאה השלילית השלישית ברציפות.

האירו (EUR/USD) נחלש ב-0.3% ל-1.3422 דולר * הליש"ט (GBP/USD) מוסיפה 0.37% ל-1.7206 דולר * הדולר מתחזק מול הין (USD/JPY) ב-0.46% ל-100.22 ין לדולר * המטבע האמריקני מתחזק מול מקבילו הדולר הקנדי (USD/CAD) ב-0.21% ל-1.1933 דולר * הדולר הניו-זילנדי (NZD/USD) עולה ב-1.9% ל-0.606 דולר * הדולר האוסטרלי (AUD/USD) מתחזק ב-1.96% ונסחר סביב רמת ה-0.6668 דולר אמריקני

[לאתר המט"ח]

TRIFX: הדולר הפך למקלט בטוח

למרות כל הנושאים איתם מתמודדת כלכלת ארה"ב, ראינו שהדולר ממשיך להתחזק בשל זרימות מקלט בטוח, בדומה לזהב ולאג"ח של ממשלת ארה"ב. הבנק הפדרלי הגביר את מאמצי הזרמת הנזילות שלו על ידי כך שהוא מספק מימון דולרי בלתי מוגבל בשיתוף עם הבנקים המרכזיים של אירופה, אנגליה, שוויץ ויפן, עדיין הביקושים עצומים.

כתוצאה מכך, ייתכן שכדאי להטיל ספק ביתרון של מאמצי הזרמת נזילות אלה כאשר הבנקים פשוט אוגרים מזומנים שכן הם חוששים לתת הלוואות מחשש לסיכונים לא ידועים. התנודתיות עדיין גבוהה מאוד ולמרות שמדד התנודתיות VIX ירד מהשיא של יום שישי של 76.94 לרמה של 69, רמות אלה מצביעות על כך שהשוק נותר שונא סיכונים.