האיחוד האירופי צפוי ליישם את הסכם "ברטון וודס" מסוף מלחמת העולם השניה כחלק מתוכנית השיקום לשווקים

בועידת האיחוד הוחלט לשכתב את ההסכם ; אחד הסעיפים המרכזיים של ההסכם ברטון וודס מ-1944, היה מעבר זמני לשער חליפין קבוע, והקמת מוסדות כלכליים חדשים ; היוזמה האירופאית צפויה לפגוש בהתנגדות מצד ארה"ב, שמשתמשת בדומיננטיות הכלכלית שלה במוסדות לקדם את הקפיטליזם כפי שהוא מוכר כיום בעולם המערבי

ראשי המדינות של האיחוד האירופי (EU) צפויים להיפגש בחודש הבא במטרה לשכתב את הסכם "ברטון וודס" משנת 1944 ולמזגו לתוך תוכניות הסיוע האירופאיות בשווקים. ראשי המדינות, שנמצאים עתה בועידת האיחוד בבריסל, אינם שבעי רצון מיישום תוכניות הסיוע עד עתה, ודוחפים למהלך בעיקר על מנת למנוע הידרדרות של השווקים כפי שהיה במשבר הגדול בארצות הברית בסוף שנות העשרים של המאה הקודמת.

הסכם ברטון וודס נחתם בין כל 44 בעלות הברית בתום מלחמת העולם השניה ובמסגרתו הוקמו מספר גופי פיקוח כלכליים וביניהם גוף שהפך, שנים לאחר מכן, לבנק העולמי. אחד הסעיפים המרכזיים של ההסכם מאז, היה מעבר זמני לשער חליפין קבוע, בסטייה של עד אחוז בודד. הסעיף בוטל על ידי ארצות הברית ב-1971. האירופים מעוניינים בבחינה מחודשת של הגופים המפקחים, ולא פוסלים אפשרות של הקמת מוסדות נוספים, כך עלה מדברים שאמרו ראשי המדינות בועידה.

היוזמה האירופאית צפויה לפגוש בהתנגדות מצד ארה"ב, שמשתמשת בדומיננטיות הכלכלית שלה במוסדות לקדם את הקפיטליזם כפי שהוא מוכר כיום בעולם המערבי.

"היה לנו משבר בשווקים המתפתחים, אח"כ בועת האינטרנט ועכשיו יש לנו את המשבר המפלצתי הזה", אמר היום נשיא צרפת סרקוזי, שמשמש כיו"ר ועידת האיחוד שמתקיים בבריסל.

במסגרת הועידה הועלו מספר אפשרויות נוספות להתערבות מצד הממשלות שכולל בחינת האפשרות על הקמת גוף מפקח יחיד לכל המדינות האירופאיות - כולל את בריטניה, והגברת ההגבלות מצד הרגולציה הקיימת.