במקום AIG, תלאימו את גוגל

זה הפתרון למשבר הכלכלי האמריקאי, וכדי להבטיח ישועה צריך כמובן גם לפלוש לאירן

אני חש צורך לחרוג מהרגלי ולפנות זמן לדבר אחד שמטריד אותי ואת העולם מאז יום שני 15 בספטמבר.

אתמול פניתי ברגע של פאניקה לחברתי ואמרתי לה מבולבל: "תקשיבי טוב. מה שיש בינינו זו לא אהבה.. זאת הייתה טעות. טעות - זאת אהבה".

זה לא מיתון זה תיקון. תיקון - זה מיתון

זה כמובן רפרנס למשבר הכלכלי: בארה"ב אין מיתון, זה סה"כ תיקון. תיקון: זה מיתון. ישנם הרבה דיבורים על משבר על, דיכאון (דיפרשן), רוזוולט, הובר, תוכנית חילוץ (פאניקה היא הזמן הטוב ביותר להחליט החלטות בלתי הפיכות).

זאת מהות הדרך האמריקאית - עושר מתחלק ברמה אחידה כלפי מעלה, הפסדים מתחלקים שווה בשווה בין כולם. בחשיבה כזאת החלתי לפרק את רמות הלחץ שהייתי נתון בהן. לבסוף הבנתי שזה בכלל לא משבר. אם הממשל קונה את החברות הבעייתיות - אז הממשל קונה את החברות הבעייתיות, ויקנה את השאר. סוף הסיפור.

למה הסקפטיות? קשה אמנם לתפוס כמה זה 700 מיליארד דולר (מחיר החילוץ וההלאמה הכללי) - נסו לחשוב על זה כעל יורו אחד. זה כמובן המשבר הגדול ביותר שתקף את אמריקה מאז אסון התאומים - וכמו אסון התאומים גם הפעם אף אחד לא הזהיר אותם מראש.

לא הגיע שום טופס מודיעיני שכותרתו "בנקי ההלוואות וחברות הביטוח מתכננות לפגע בתוך שטח ארה"ב". ועדיין - אפילו בזמן כתיבת שורות אלה הקונגרס טרם העביר את תוכנית ההבראה. גם רומא לא פשטה את הרגל ביום אחד.

המועד המוזר לחשיפה הציבורית של הטלפון של גוגל

בנוסף לעבודתי בפירמה אני משמש כטאלנט בתעשיית הבידור ועובד עם סוכנת טאלנטים ידועה. אף פעם לא התלוננתי על חמישה עשר האחוזים שהיא גובה לי על כל פרסומת או הופעת אורח בסדרות פריים טיים (מסודרים עונה 2). בחוזה שחתמתי איתה התעקשתי, לראשונה בתולדות יחסי שחקן-סוכן, להגדיל את אחוז העמלה המגיע לה ל-30 אחוז.

למה? מהסיבה הפשוטה שאם היא תקבל פי שתיים כסף היא תרצה למצוא לי פי שתיים עבודות. זה שינוי תפיסה שגם הממשל בארה"ב צריך לספח כדי להינצל מהתיקון. לכולם הרי ברור מה הפתרון האמיתי למשבר - פלישה לאיראן. במקום לקנות חברות שכבר כשלו, הממשל צריך לרכוש מיידית חברות סחירות שהשוק לא נוגע אליהן כמו גוגל.

לקנות חברות כושלות זה כמו לפלוש לעיראק

לא סתם בחרה גוגל להשיק את הטלפון המיותר שלה, גאדג'ט נוסף בסדרת הגאדג'טים של גוגל שזוכים ל0.2- אחוז חשיפה לעומת מנוע החיפוש שלה, דווקא בשבוע הנורא ביותר של וול סטריט. זה איתות לממשל שכדאי לו יותר לרכוש אותה במקום את AIG.

סרגי ברין טבע את הסיסמא "אל תעשה רע" שדי דומה לסיסמא של בוש "המשימה הושלמה". שתיהן קשורות לחדשנות והישגיות. אם רק יעבדו יחד יוכלו להגיע לגבהים חדשים.

ככלל לקנות חברות כושלות זה כמו לפלוש לעיראק, זה לא חוכמה. ל-AIG יש אולי נשק כימי (כלומר "ספק קל" באשר ליכולתה להיות רווחית אי פעם) בזמן שלגוגל יש נשק גרעיני בוודאות. גוגל היא איראן, הקאטצ' השווה ביותר והתרופה להחיאת הכלכלה האמריקאית.