כך משתמשים האוליגרכים במועדוני הכדורגל הבריטים

ה"אובזרבר": המיליארדר היהודי-רוסי אולג דריפסקה שכר חברת יחסי ציבור בלונדון כדי שתפיץ ידיעות שיקריות על כוונתו של הישראלי-רוסי, מיכאל צ'רנוי, לרכוש את לידס יונייטד ; המטרה: לגרום לעיתונים לנבור בעסקיו

ממסמכים שהגיעו לבית המשפט הגבוה באנגליה, עולה סיפור מרתק שמתפרסם היום ב"אובזרבר" על מלחמות האוליגרכים הרוסים וכיצד הם משתמשים במועדוני הכדורגל לצורך המלחמות הפנימיות ביניהם.

לפי ה"אובזרבר", אולג דריפסקה, המיליארדר הרוסי-יהודי שהונו מוערך ב-26.8 מיליארד דולר, שכר חברת יחסי ציבור מלונדון בשם מירפקו, לטובת קמפיין שנועד להכפיש את יריבו, איש העסקים הרוסי-ישראלי מיכאל צ'רנוי. הסיבה למלחמה: סכסוך ארוך בין השניים שהביא לאחרונה להגשת תביעה של צ'רנוי בסך 4 מיליארד דולר נגד דריפסקה.

מהמסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה שלצורך קמפיין ההכפשה, שכר דריפסקה משרד יחסי ציבור שאמור היה להדליף ידיעות שקריות לצהובונים באנגליה לפיהן צ'רנוי מעוניין לרכוש את מועדון הכדורגל לידס יונייטד. הרעיון היה שנגד צ'רנוי - שמחזיק בבעלות על קבוצת הכדורגל לבסקי סופיה - יחל מסע השמצות בעיתונות שיכלול פרטים עסיסיים לכאורה אודות עסקים שאינם כשרים ורמיזות להשתייכותו למאפיה הרוסית, עד כדי כך שהלחץ הציבורי יביא לדרישה האם צ'רנוי יכול מבחינה אתית לקנות מועדון כדורגל באנגליה.

במכתב שהגיע לבית המשפט התחייבה חברת יחסי הציבור: "כי ברגע שהעניין הזה יפורסם ויידון, הפרופיל של צ'רנוי יועלה, ואנחנו נפנה לפרשנים ולמומחים בבריטניה שישמיצו את צ'רנוי ויבהירו מדוע אסור לו לקבל שליטה במועדון כדורגל אנגלי". מדיפרו היתה אמורה לקבל מדי חודש 10,000 ליש"ט מדריפסקה, ובתמורה להתחיל באוגוסט 2007 את מסע ההדלפות בעיתונות הבריטית.

ואכן, בחודשים הראשונים מאז יצאה התוכנית אל הפועל נשטפו אתרי האינטרנט בבריטניה והצהובונים ברמזים על כוונותיו של צ'רנוי להיכנס לכדורגל. כל אלו הסתיימו רק כאשר המועדון נרכש שוב בידי קן בייטס, באוקטובר 2007.