תנועת אומ"ץ: השר הרצוג מופיע באופן מוגזם במשדרי רשות השידור

יצחק הרצוג הוא השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור ; אומ"ץ: "הרצוג הינו 'יקיר' הרדיו והטלוויזיה, ומתראיין תכופות גם בנושאים שאינם קשורים לתחום פעילותו המיניסטריאלית" ; לשכת הרצוג: "מדובר בקשקוש מוחלט"

תנועת אומ"ץ טוענת כי השר יצחק (בוז'י) הרצוג, הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, מרבה להופיע במשרדי הרדיו והטלוויזיה של רשות השידור. יו"ר הנהלת תנועת אומ"ץ, אריה אבנרי, פנה הבוקר (א') ליו"ר רשות השידור, משה גביש, בבקשה לבחון את הסיבה לתכיפות הופעותיו של השר יצחק הרצוג בתקשורת.

במכתב ששלח אבנרי לגביש הוא כתב: "אנו מבקשים להתריע על מינהל לא תקין לכאורה שקיים ברשות השידור, מאז שהתמנה שר הרווחה יצחק הרצוג על-ידי הממשלה כשר הממונה על רשות השידור. בדיקת תנועת אומ"ץ מעלה כי השר הרצוג הינו 'יקיר' הרדיו והטלוויזיה מסיבות שלא קשה לנחש אותן, ומתראיין תכופות גם בנושאים שאינם קשורים כלל לתחום פעילותו המיניסטריאלית".

עוד כתב אבנרי כי "כמות הופעותיו של השר הרצוג במהדורות החדשות והיומנים של הרדיו ובמשדרים שונים של הטלוויזיה מוגזמת ביותר, ועולה לאין ערוך על זו של שרי הממשלה ואישים פוליטיים אחרים. בין אם נוהל זה נובע בשל לחציו האישיים של השר הרצוג לצורך האינטרסים הפוליטיים שלו או משיקולים שקופים של הרשות, הגיעה השעה לתת על כך את הדעת. אנו מבקשים שתבדוק נושא זה ותבהיר לנו את עמדתך".

מלשכת השר הרצוג נמסר בתגובה: "אנו מגדירים תלונה זו כקשקוש מוחלט, ומקווים כי תלונה זו לא נולדה על רקע המאבק העיקש שמנהל השר הרצוג בשבועות האחרונים מול משנתו הכלכלית-חברתית של בנימין נתניהו. השר הרצוג שמח וגאה שדווקא בשנה האחרונה משוחררת רשות השידור מכל לחץ והשפעה פוליטית על פעילות הרשות ומנהליה, תופעה פסולה שרווחה בתקופות עבר. השר הרצוג הוא חבר קבינט וממשלה, איש פוליטי ואיש ציבור, ומוזמן להופיע במדיה בזכות מעמדו הציבורי ותחומי הפעילות הנרחבים בהם הוא עוסק. הוא מופיע בכלי תקשורת אחרים בארץ ובעולם לא פחות, ולעיתים אף בנגישות רבה יותר מאשר ברשות השידור".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "פנייתה של עמותת אומ"ץ הועברה אל מנהלי הערוץ הראשון וקול ישראל, אשר התבקשו לבדוק את הטענות ולהעביר את הממצאים אל יו"ר הרשות, משה גביש".