הנהלת תנובה מתכננת לגייס עובדים חדשים במקום חלק מהמפוטרים

תנובה לא מסתפקת בדרישה לפיטורי 250 עובדים: החברה מבקשת לסגור את מחלקת השינוע - מהלך שעשוי להביא לפיטורי 50 עובדים ; בנוסף מתכוונת לפטר 30 עובדים מדי שנה ולגייס במקומם עובדים חדשים

הנהלת תנובה, שבשליטת קרן אייפקס ומאיר שמיר, לא מסתפקת בדרישה לפיטורי 250 עובדים כפי שדווח בשבועיים האחרונים. ל"גלובס" נודע כי הנהלת החברה מבקשת לסגור את מחלקת השינוע ולהעביר את הפעילות למיקור חוץ - מהלך שעשוי להביא לפיטורי 50 עובדים נוספים. בנוסף, מתכוונת ההנהלה לפטר 30 עובדים מדי שנה כדי לגייס במקומם עובדים חדשים. בהנהלה לא רואים במהלך "דלת מסתובבת", אלא "רענון" בלבד.

דרישות ההנהלה עלו במהלך פגישה שהתקיימה לאחרונה עם יו"ר ועד עובדי תנובה, אחיאב שמחי, כחלק מהדיונים על הסכם עבודה חדש. בעקבות הדרישות, הכריזה ההסתדרות במהלך חול המועד על סכסוך עבודה, שייכנס לתוקף בעוד כשבועיים.

"מבחינתנו אנחנו מתכוונים להחזיר את ההנהלה לדרך הישר, אם במוח ואם בכוח", אמר היום (א') שמחי ל"גלובס". לדבריו, לעובדים אין כוונה לאפשר פיטורים באופן חד-צדדי, במיוחד כאשר נמשכת במקביל קליטת עובדים חדשים.

שמחי טוען כי מאז הפרטת החברה נעכרו יחסי העבודה בתנובה. "מאז ומתמיד ההנהלה והעובדים בתנובה הלכו יד ביד, אבל מאז שינוי הבעלות יש תחושה של פחד ושל טרור, הרגשה של אדונים ומשרתים".

בהנהלת תנובה אישרו את הפרטים הקשורים לדרישות ההנהלה, אולם הצטערו על העיתוי של הכרזת סכסוך העבודה. "צר לנו שבימים של חוסר יציבות כלכלית וחוסר ודאות בעולם ובישראל בוחרת נציגות העובדים להכריז סכסוך עבודה עוד בטרם החל המשא ומתן. אנו מחוייבים להבטחת עתידה של תנובה ועובדיה ואיננו מתכוונים לנהל את המשא ומתן מעל דפי העיתונות". עוד ציינו בחברה כי שיעור המפוטרים הפוטנציאלים ביחס למספר עובדי החברה המגיע לכ-4,000 איש, נמוך יחסית.