סלקום מעלה מחירים ב-7% החל מנובמבר

זאת בעקבות השחיקה בתעריפים ברבעונים האחרונים ; בכך מצטרפת סלקום לפרטנר, שהחליטה אף היא לייקר את מחיריה בשיעור של 6% בממוצע לפני מספר שבועות

חברת סלקום עומדת להעלות מחירים אחרי החגים. העלאת המחירים צפויה להתבצע בשבועות הקרובים, והיא באה בגין השחיקה בתעריפים ברבעונים האחרונים. שיעור ההתייקרות יעמוד על 7% בממוצע, כאשר הכוונה היא לייקר את המחירים לחלק מהלקוחות ובחלק מהמסלולים. בכך מצטרפת סלקום לפרטנר , שהחליטה אף היא לייקר את מחיריה בשיעור של 6% בממוצע לפני מספר שבועות.

ל"גלובס" נודע כי התייקרות התעריפים בסלקום תיכנס לתוקפה בחודש נובמבר, והלקוחות יקבלו עדכון על כך בחשבונית הקרובה. ייקור התעריפים לא יכלול את מסלולי הגלישה באינטרנט הסלולרי, SMS ולא יהיה ייקור בדמי השימוש על חבילות האינטרנט בדור השלישי.

עדכון התעריפים בסלקום מגיע, כאמור, לאחר שפרטנר החליטה על מהלך דומה אך לעומתן, פלאפון החליטה שהיא לא תעלה מחירים עד סוף השנה. ייקור התעריפים בסלקום מגיע לאחר שחיקה בתעריפים כפי שמלמדים הדו"חות של חברות הסלולר ובעקבות הפחתת תעריפי הקישוריות במארס השנה.

השחיקה בתעריפים באה לידי ביטוי בגידול המשמעותי בכמות הדקות שמייצרים הלקוחות (MOU) לעומת הקיטון או הקיפאון בהכנסה הממוצעת למנוי (ARPU). הנתונים של כל החברות אגב דומים וניתן לראות את התופעה בבירור. גם דו"חות מריל לינץ', שנחשבים למקור אמין ומוסמך בשוק, מלמדים על כך שקיימת שחיקה בתעריפים בשוק הסלולר בשיעורים משתנים, אך עקביים, לאורך השנים האחרונות.