ראשי חברת החשמל יצאו היום לפגישה דחופה במשרד האוצר - בוטלה ישיבת הדירקטוריון לרכישת הציוד מסימנס

(עדכון) - באוצר מסכימים לממן תוכנית החירום רק אם תוקם החברה הממשלתית החדשה ; חברת החשמל צפויה לבקש מסימנס ארכה להזמנת הציוד עד לגיבוש הסדר המימון

המשבר במשק החשמל עדיין בעיצומו: ראשי חברת החשמל, היו"ר מוטי פרידמן, והמנכ"ל, עמוס לסקר, צפויים לצאת היום (ה') לפגישה דחופה עם ראשי האוצר בנושא מימון תוכנית החירום, כך נודע ל"גלובס".

בעקבות הפגישה, ישיבת דירקטוריון חברת החשמל שתוכננה להיום בנושא העסקה עם סימנס בוטלה. במקביל, צפויה חברת החשמל לפנות לסימנס ולבקש ארכה לחתימת החוזה בין הצדדים עד להסדרת נושא המימון. במידה שהעסקה לא תאושר תידרש חברת החשמל לפצות את סימנס בכ-40 מיליון שקל.

ראשי חברת החשמל ביקשו לקיים את הדיון בעקבות החלטת האוצר אמש שלא להעמיד מימון מתקציב המדינה לתוכנית שעלותה הכוללת נאמדת בכ-7 מיליארד שקל.

בחברת החשמל לא מרוצים מהחלטת האוצר בטענה כי הקמת החברה החדשה תיארך זמן רב, ולא תאפשר לעמוד בלו"ז להקמת תחנות הכוח במסגרת תוכנית החירום. לפי הערכות במשק החשמל, ראשי החברה מודאגים גם מהאפשרות שעובדי החברה יתנגדו להקמת חברת הייצור החדשה.

תוכנית החירום כוללת הקמת 3 תחנות כוח חדשות על בסיס גז טבעי, בהספק כולל של כ-1,375 מגאווט, עד סוף שנת 2010.

כפי שפורסם ב"גלובס", באוצר מסכימים לממן את התוכנית רק אם היא תועבר לאחריות חברת הייצור הממשלתית החדשה - חברת החשמל השנייה - זאת בהתאם להצעה של רשות החברות הממשלתיות.

באוצר מסכימים להעמיד לחברת החשמל מימון ביניים של כמה מאות מיליוני שקלים לצורך רכישת הציוד מסימנס, וזאת כדי שניתן יהיה להתחיל ביישום תוכנית החירום עד להקמת החברה החדשה