מחזיקי אג"ח של אוסיף: אנו לא מאמינים בחברה ודורשים פירעון מיידי

ההכרעה בנושא נדחתה בשבועיים עד להחלטת בית המשפט לגבי מכירת השליטה בחברה לשלמה אייזנברג

חלק ממחזיקי אג"ח מסדרה ה' של חברת אוסיף הביעו היום חשש כבד כי החברה לא תוכל להחזיר את החוב שגייסה ודרשו פירעון מיידי. הבקשה הועלתה במשרדיו של נאמן האג"ח, יובנק, בתל אביב במסגרת דיון במצבה הפיננסי של חברת הנדל"ן.

אג"ח ה' של אוסיף, בהיקף של כ-200 מיליון שקל, נסחרת בתשואה של כ-37%, המשקפת כאמור את חשש המשקיעים שלא יזכו לראות את כספם בחזרה.

המוסדיים המחזיקים באג"ח שלחו נציג לישיבה, אך נציגי יורוקום קפיטל חיתום בלטו כאשר טענו, כי אוסיף נמצאת כבר היום במצב של חדלות פירעון וכי אין הם מאמינים לחברה. כמו כן הועלתה שוב ביקורת קשה על העסקה לרכישת קרקע מגאידמק תמורת 100 מיליון דולר.

אוסיף העבירה בעבר מקדמה של כ-30 מיליון דולר לגאידמק, אך הוא החזיר לחברה 7 מיליון דולר לאחר הביקורת הקשה שהוטחה בפניו. לגבי 23 מיליון הדולר הנותרים דיווחו נציגי אוסיף בישיבה, כי פרשת וונוקובו תגיע לפתרון במסגרת הסכם עם בורר.

בסופה של האסיפה לא נתקבלו החלטות מעשיות ונקבעה פגישה נוספת בעוד כשבועיים, לאחר שתתבהר התמונה לגבי בעל הבית החדש באוסיף. שלמה אייזנברג זכה בשבוע שעבר בהתמחרות על השליטה (63.8%) בחברה תמורת 135 מיליון שקל. העסקה שיקפה לאוסיף שווי חברה של 212 מיליון שקל והיא תושלם לאחר אישור בית המשפט והממונה על הגבלים עסקיים.