חוזה של מיליוני דולרים לנייס עם מוסד פיננסי ביפן

נשיא נייס ביפן, דורון אידלמן: "ציות לרגולציה וניהול סיכונים הם נושאים שהופכים ליותר ויותר קריטיים ביפן"

בזמן שבו השווקים הפיננסיים בעולם ממשיכים לרעוד, מוסיפה חברת נייס מרעננה להודיע על חוזים חדשים עם בנקים ומוסדות פיננסיים: הפעם מדובר בחוזה המשך עם "אחת מחברות הפיננסים הגדולות ביפן", ששמה לא נמסר. החוזה החדש צפוי להניב לנייס הכנסות של מיליוני דולרים, כך נאמר בהודעה שפרסמה היום נייס לפני פתיחת המסחר בארה"ב.

נייס מספקת ללקוחותיה פתרונות לניתוח בזמן אמת של הקלטות קול והקלטות וידיאו דיגיטליות, למטרות אזרחיות וביטחוניות. חוזה ההמשך עם המוסד היפני, אומרים בנייס, יאפשר ללקוח לעמוד בתנאים רגולטוריים שונים, הנוגעים ביכולת לפקח על סיכונים ולקיים חקירות פנימיות.

נושא הציות לרגולציה תופס באחרונה חשיבות מיוחדת ביפן, לאחר שהממשלה המקומית חוקקה חוק חדש שזכה לכינוי JSOX, חוק ה"סרביינס-אוקסלי היפני". בדומה לחוק שחוקקו בארה"ב ב-2002, המחוקקים האמריקנים פול סרביינס ומייקל אוקסלי, גם החוק היפני החדש נועד לחייב חברות לקיים בקרות פנימיות על הדיווחים הכספיים שלהם.

בנייס מאמינים, כי החקיקה החדשה ביפן מהווה הזדמנות עסקית עבורם. "הפתרונות של נייס משמשים ארגונים פיננסיים ברחבי העולם כדי לציית לרגולציה, לנהל סיכונים ולשפר את ביצועיהם. נושאים אלו הופכים ליותר ויותר קריטיים ביפן, בין היתר מכיוון שיפן מעלה הילוך בכל הנוגע ליישום תקנות ה-JSOX", אמר היום נשיא נייס ביפן, דורון אידלמן. "אנחנו מאוד מרוצים להמשיך ולזכות באמון של אחת מחברות השירותים הפיננסיים הגדולות ביפן", הוסיף.

נייס נסחרת באופן דואלי בנאסד"ק ובת"א, ושווי השוק הנוכחי שלה עומד על 1.2 מיליארד דולר, לאחר ירידה של 42% במניה מאז תחילת השנה. אחד הגורמים ברקע הירידות במניית נייס הוא חששות המשקיעים לגבי חשיפת החברה לסקטור הפיננסי בעולם, לאור משבר האשראי בעולם. עם זאת, במהלך השנה החולפת, הודיעה נייס פעמים רבות על חוזים חדשים עם בנקים ומוסדות פיננסיים, לא רק ביפן - אלא גם בארה"ב, מוקד המשבר העולמי.

"ב-12 החודשים האחרונים, בזמן שכולנו קראנו בעיתונים על הודעות דרמטיות מצד הבנקים הגדולים - אנחנו קיבלנו הזמנות במיליוני דולרים מאותם שמות בדיוק", אמר באחרונה מנכ"ל נייס, חיים שני, בראיון מיוחד ל"גלובס".