התאחדות התעשיינים פותחת במאבק כנגד כוונת רשות המים לייקר באופן חד ומיידי את התעריפים למפעלי התעשייה

מדובר בהעלאה של עד פי 3 מהתעריף הנוכחי, שמשמעותה תוספת שנתית של כ-350 מיליון שקל למפעלים

התאחדות התעשיינים פותחת במאבק כנגד כוונת רשות המים לייקר באופן חד ומיידי את התעריפים למפעלי התעשייה. מדובר בהעלאה של עד פי 3 מהתעריף הנוכחי, שמשמעותה תוספת שנתית של כ-350 מיליון שקל למפעלים.

התאחדות התעשיינים מביעה פליאה על שדווקא בשעה שמפעלי התעשייה מתמודדים מול המשבר הכלכלי העולמי, הדולר והאירו הנמוכים והגידול המתמיד בעלויות - מחליטה רשות המים לייקר את תעריפי המים ב-100%-200%. ההתאחדות תקיים כנס חירום ובו ייבחנו דרכי פעולה אפשרויות למאבק בהצעת רשות המים.

לטענת ההתאחדות, הפגיעה בענפי המזון והטקסטיל תהיה חמורה במיוחד - ענפים אלו ששולי הרווח שלהם קטנים ממילא, יצטרכו לספוג תוספת הוצאה שנתית של כ-80 מיליון שקל. בינואר השנה עלו תעריפי המים לתעשייה ב-18%.

התאחדות התעשיינים מדגישה כי בנוסף להעלאת התעריפים, הצעת הרשות כוללת פגיעות נוספות בתעשייה. על כל חריגה מהקצאת המים, יוטל על המפעל קנס בשיעור של 50%, המפעלים יחוייבו בתשלום אגרת ביוב לפי כל צריכת המים, כולל מים שאינם מוזרמים לביוב.

אחד הנימוקים להתנגדות להעלאת התעריפים הוא יעילות הצריכה בתעשייה - צריכת המים במפעלים נותרה יציבה מאז שנת 2000 על אף שבתקופה זו נרשמה צמיחה של 30% בתפוקת התעשייה.

אחד ההסברים להעלאת התעריפים הוא קביעת תעריף כלכלי בהתאם לעלות שולית, כאשר במקרה זה העלות השולית היא עלות ההתפלה, שגבוהה משמעותית מעלות הפקת המים ע"י מקורות. לטענת התאחדות התעשיינים, החלק המשמעותי של המים מופק ע"י חברת מקורות ואילו כמות שולית בלבד מיוצרת במתקני ההתפלה.

התאחדות התעשיינים דרשה בשנת 2007 חשיפה מלאה של כל עלויות מקורות ובדיקה מדוקדקת של עלויות הפקת המים בכל מפעלי מקורות. דרישה זו לא התמלאה ולמרות זאת, מוצע להעלות שוב את תעריפי המים על בסיס העלויות המוכרות שלא עברו שימוע ציבורי מסודר.