המשבר מגיע ליגאל אהובי: הסיר מהמדף את מכירת בנייני דויטשה טלקום בגרמניה

תכנן למכור את הבניינים שבבעלותו ב-270 מיליון אירו, אך ההצעה הגבוהה ביותר היתה 250 מ' אירו

איל הנדל"ן הישראלי יגאל אהובי הסיר מהמדף את שלושת בנייני המשרדים שמושכרים לענקית התקשורת דויטשה טלקום בגרמניה, אותם העמיד למכירה בחודש יולי תמורת 270 מיליון אירו. זאת משום שההצעות שהתקבלו היו נמוכות מהמחיר המבוקש, כך פורסם במגזין הנדל"ן הבריטי Property Week.

אהובי רכש את הבניינים לפני כשנתיים יחד עם משקיעים פרטיים תמורת 250 מיליון אירו. חוזי השכירות עם דויטשה טלקום נחתמו לתקופה של 15 שנה בדמי שכירות שנתיים של עד 102.9 ליש"ט למ"ר. מדובר בבניינים הערים בון, מינסטר ודראמשטדט, שמניבים הכנסות בסך 15.16 מיליון אירו בשנה מדמי שכירות.

בחודש יולי פורסם ב"גלובס" כי אהובי מינה את חברת ייעוץ הנדל"ן קושמן אנד ווייקפילד ואת משרד שמאי המקרקעין בארס-פריר-סמית' לשם מכירת הנכסים, בעקבות פניות של מספר גופים שהציעו לרכוש את הבניינים. המחיר שביקש אהובי היה 270 מיליון אירו, סכום שהיה שווה אז ל-1.44 מיליארד שקל. ההצעה הגבוהה ביותר שהתקבלה מאז עומדת על כ-250 מיליון אירו, כלומר, 20 מיליון אירו פחות מהמחיר המבוקש. על כן החליט אהובי שלא להמשיך בתהליך מכירת של שלושת הבניינים.

מייקל ריידרץ', שותף בקושמן אנד ווייקפילד, שסיפקה לאהובי שירותי ייעוץ בתהליך מכירת בנייני דויטשה טלקום, אמר ל-Property Week כי "המבנים עמדו למכירה אבל פשוט לא קיבלנו הצעות מספקות ולכן החלטנו לסגת מהמכירה. אהובי ימשיך להחזיק בתיק נכסים זה מכיוון שיש לו מימון לטווח ארוך".

לפני שלוש שנים העביר אהובי את התמקדותו מנדל"ן בבריטניה לנדל"ן במרכז אירופה, על מנת להפיק את המירב מהארביטראז' הרחב יותר בין תשואה לריבית. אולם השנה חזר אהובי להשקעות בבריטניה כשרבד, החברה שבשליטתו, רכשה לפני חמישה חודשים מחברת יזמות הנדל"ן הגדולה בריטיש לאנד, 70% מפארק הקניות קולן ואלי בווטפורד, תמורת 45 מיליון ליש"ט (303 מיליון שקל).

כמו כן, בסוף מארס התמודד אהובי על רכישת חנויות עשה זאת בעצמך של רשת בי אנד קיו הבריטית, תמורת 175 מיליון ליש"ט. לפני שנתיים רכש אהובי יחד עם היזם האירי דרק קווינלן 47 בתי מלון של מריוט תמורת 1.1 מיליארד ליש"ט. מקבוצת אהובי לא התקבלה תגובה. *