הכנסת היקצתה 20 מיליון שקל לטובת השלב הראשון של פרויקט ניקוי קרקעות הגליל המערבי מפסולת אסבסט

הפרויקט צפוי להתחיל בראשית ינואר ; מקורה של הפסולת הוא במפעל איתנית שפעל במשך שנים בצפון נהריה ונהג להשליך אותה לשטחים הפתוחים ואף לים

ועדת הכלכלה של הכנסת היקצתה 20 מיליון שקל מתקציב קרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה לטובת השלב הראשון של ביצוע פרויקט ניקוי קרקעות הגליל המערבי מפסולת אסבסט. פרויקט הניקוי צפוי להתחיל בראשית ינואר 2009.

בשלב ראשון, ינוקו השטחים הציבוריים שאותרו בסקר שערך איגוד ערים גליל מערבי במהלך 2007.

מקורה של פסולת האסבסט המפוזרת במקומות רבים ברחבי הגליל המערבי הוא במפעל איתנית שפעל במשך שנים בצפון נהריה. במשך שנים נהג המפעל להשליך את פסולת האסבסט לשטחים הפתוחים ואף לים. פסולת האסבסט אף שימשה כמצע לכבישים. חלק מהפסולת גלוי לעיין. כמויות גדולות של פסולת נחשפות במהלך עבודות תשתית.

הסכנה בסיבי האסבסט, שהם מינרל המצוי בטבע, נובעת מהעובדה שהם עפים באוויר ועלולים לחדור למערכת הנשימה. כאשר סיבי האסבסט חודרים לריאות, הם עלולים לגרום למחלת המזותליומה, שהיא סרטן ראות קשה וסופני. בשנים האחרונות חל גידול בחולי מחלה זו בגליל המערבי, כפי הנראה, בעקבות החשיפה לסיבי האסבסט.

במהלך 2007 היקצה המשרד להגנת הסביבה סכום כסף לעיריית נהריה, כדי שזו תתחיל במלאכת הניקוי, אך העירייה לא השתמשה בכסף זה והחזירה אותו למשרד להגנת הסביבה.

יש לציין שהאסבסט נחשב במשך שנים לחומר בנייה מבוקש. הוא שימש לבניית בתי מגורים, כיתות לימוד, מתקנים חקלאיים ועוד. הסכנה הגדולה נובעת מאסבסט שבור ומתפורר ולכן החשש הגובה מהטיפול בו.