טבע השלימה השגת המימון לרכישת באר: קווי האשראי של באר יישארו בתוקף לאחר השלמת רכישתה

השינויים בהסכמי האשראי כוללים ויתור של קבוצת הבנקים על זכותה לדרוש את תשלום החוב של באר במקרה של שינוי בבעלות החברה כתוצאה מרכישתה ע"י טבע

טבע ובאר הודיעו היום (ג') כי באר וקבוצת הבנקים, אשר אורגנה ע"י בנק אוף אמריקה הסכימו לשנות את הסכמי האשראי של באר. על-פי ההסכמים החדשים, קווי האשראי של באר יישארו בתוקף לאחר השלמת רכישתה על ידי טבע.

"אנחנו מרוצים מהסיום המוצלח של המשא ומתן עם הבנקים על שינוי הסכמי האשראי של באר", אמר אייל דשא, סמנכ"ל הכספים הבכיר של טבע."קווי האשראי של באר, יחד עם המזומן של טבע, וההתחייבויות שקבלנו מהבנקים להלוואות גישור, משלימים את המימון הנדרש לנו לרכישת באר, כמו גם מאפשרים את המשך צמיחתה של טבע".

השינויים בהסכמי האשראי כוללים ויתור של קבוצת הבנקים על זכותה לדרוש את תשלום החוב של באר במקרה של שינוי בבעלות החברה כתוצאה מרכישתה על ידי טבע. לקווי האשראי של באר יתרונות של 1.65 מיליארד דולר ו-292 מיליון דולר, אשר מועד פרעונם באוקטובר 2011 ויוני 2013, בהתאמה. בנוסף, קיים קו אשראי לא מנוצל של 300 מיליון דולר. כחלק מהשינויים הוסכם כי עם השלמת הרכישה, תערוב טבע להתחייבויות של באר במסגרת הסכמי האשראי.

"אנחנו מעריכים את התמיכה שקבוצת הבנקים העניקה לבאר לאורך השנים, ורואים את נכונותה לשנות את הסכמי האשראי כעדות נוספת לאיתנות הפיננסית של החברה המאוחדת." אמר ביל מק'קיי, מנכ"ל הכספים של באר.

טבע מצפה להשלים את הרכישה עד סוף 2008.

בתגובה, בבנק UBS פרסמו עדכון סקירה וציינו כי הם מעריכים שהמניה תעלה על רקע ההודעה, המקרבת אותה בצעד נוסף לעבר השלמת הרכישה. האנליסטים חוזרים על המלצת "קנייה" במחיר יעד של 54 דולר למניה. מחיר היעד גבוה ב-42.9% משער הנעילה בנאסד"ק

שתי החברות, מציינים ב-UBS, ידווחו ב-6 בנובמבר והאנליסטים צופים רווח של 73 סנט למניה עבור טבע ו-76 סנט למניה לבאר.