5 רופאים נעצרו בחשד שמכרו "גימלים" לחיילים שכלל לא בדקו

חקירת הפרשה החלה בעקבות תלונה של מצ"ח ; המשטרה שלחה סוכנים סמויים בריאים, שהצליחו לקנות 3 "גימלים" תמורת כ-150 שקל מבלי שנבדקו כלל ; בחלק מהמקרים אף נמכרו ה"גימלים" בטלפון

משטרת מחוז המרכז עצרה היום (ג') 5 רופאים, מנהל מרפאה ושני עובדי מרפאת מ.ש.ר.ד בכפר קאסם, בחשד שמכרו אישורי מחלה ("גימלים") למאות חיילים מבלי שבדקו אותם. השמונה נעצרו בתום חקירה של ימ"ר מרכז, בשיתוף המשטרה הצבאית, והובאו להארכת מעצרם בבית משפט השלום ברמלה.

חקירת הפרשה החלה לפני מספר חודשים בעקבות תלונה של מצ"ח, על כך שבכמה בסיסים עורפיים ואף ביחידות קרביות של צה"ל, עלה באחרונה משמעותית מספר החיילים שקיבלו "גימלים" במהלך סוף השבוע. בדיקה ראשונית העלתה כי חלקם הגדול קיבל את אישורי המחלה מאותה מרפאה, מה שהעלה חשד שמדובר בהתחזות.

המשטרה שלחה סוכנים סמויים בריאים, שהצליחו לקנות 3 "גימלים" תמורת כ-150 שקל, מבלי שנבדקו כלל ולעיתים אחרי בדיקה שטחית בלבד. בחלק מהמקרים אף נמכרו ה"גימלים" בטלפון.

בשלב מתקדם יותר, אומרים במשטרה, שודרגה שיטת ההפעלה, ובמהלכה הוזמנו רופאים למפגשים מחוץ למרפאה. המפגשים נערכו ברכבו של הרופא, ללא כל בדיקה, ושם ניתנו האישורים המיוחלים. החיילים שרכשו את ה"גימלים" לא נעצרו, ובמצ"ח אומרים כי הם ייחקרו ויטופלו במישור המשמעתי.

יש לציין כי כיום החיילים המבקשים אישורי מחלה בסופי השבוע (כאשר המרפאות הצבאיות אינן פועלות) אינם ניגשים עוד לרופאים ב"קצין העיר", וזאת לאור הפרטת חלק משירותי הרפואה בצה"ל. גם בחודש שעבר נעצרו שני רופאים ומנהל מרפאה בבית-שמש, בחשד שמכרו "גימלים" לחיילים אותם לא בדקו.