לא כולם מקצצים: כימאגיס מרמת חובב תעניק תוספות שכר של כ-7% בעקבות הקמת ועד עובדים

מאיר בביוף, יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, ל"גלובס": אצלנו במרחב הנגב תוספת שכר זה תמיד מובן מאליו" ; כימאגיס היא חברה בת של פריגו

לראשונה מאז הקמתה בשנת 1989, חתמה חברת כימאגיס שברמת חובב, על הסכם עבודה קיבוצי עם עובדיה. למעט שכבה של מנהלים ובעלי תפקידים מובהקים של"צווארון לבן", מרבית מ-250 עובדי החברה יעברו מחוזים אישיים להסכם הקיבוצי ויזכו לתוספות שכר של עד כ-7% בשנתיים הקרובות. כימאגיס היא חברת בת של פריגו הבורסאית, והיא עוסקת בייצור חומרי גלם לתעשיית הפרמצבטיקה.

עיקר התוצרת של החברה מופנה לייצוא, כך שאין זה מובן מאליו שהנהלת החברה הסכימה לתוספות שכר בזמן משבר כלכלי עולמי. המהלך הבשיל לאחר שבתחילת השנה למעלה משליש מעובדי החברה התארגנו ופנו להסתדרות במרחב הנגב שיעור המינימום על פי חוק שלפיו ניתן להכיר בוועד עובדים. במאי השנה הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה, בטענה כי הנהלת החברה נוקטת סחבת במו"מ.

עם זאת, בניגוד לשיבושים שנקטו עובדי מפעלים אחרים ברמת חובב כמו אלה של "טבע-טק", עובדי כימאגיס נמנעו מעיצומים והמשיכו לנהל מו"מ עם ההנהלה.

"מבחינתי זהו רגע היסטורי, משום שכמעט 20 שנה עבדו בכימאגיס לצד מפעלים אחרים ברמת חובב כמו 'מכתשים', ובכולם היו הסכמים קיבוציים למעט בכימאגיס", אמר היום ל"גלובס" מאיר בביוף, יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות. בעניין תוספות השכר בזמן המשבר, אמר בביוף: "אצלנו במרחב הנגב תוספת שכר זה תמיד מובן מאליו".

הנהלת החברה מסרה היום כי היא מביעה "שביעות רצון מהשותפות והדרך החיובית בה התנהל המו"מ ומההבנות וההסכמים שנחתמו, ומאמינה שאלה חשובים להתמודדות עם האתגרים הכלכליים והעסקיים המורכבים, העומדים בפני החברה בתקופה של אי ודאות כלכלית בארץ ובעולם".